Fisk, alpakka og en kattepus.

Nå har jeg fått ferdig litt småting her, men jeg glemmer jo for svarte å ta bilde av så mye, når jeg gir det fra meg. Får nok tatt bilder av det ved en senere anledning regner jeg med.

Skal vi se, jeg begynner med verdens minste Fiskelue.

Mottakeren er Rosalin som ble født 3 mars.

fiskelue01

fiskelue02

Denne luen har jeg strikket etter et modifisert mønster på Fiskeluen, for å passe et bittelite hode. I tillegg brukte jeg tynnere pinner og garn enn det som stod i oppskriften. Garnet er Ida strømpegarn fra Europris. Ihvertfall det grønne og rosa. Det lilla aner jeg ikke hva er for noe slag.

fiskelue03

fiskelue04

Se på den lille pene jenta da…. Her er Rosalin halvannet døgn gammel.

Her er den tredje fiskelua mi, denne er til ei lita prinsesse på 3 år, Nora heter hun. Mulig jeg får overtalt mamman hennes til å knipse et bilde av Noras hode inni fiskens munn sånn at jeg kan legge ut bilde her.

rosafisk2

rosafisk31rosafisk4

Denne er strikket i Ida strømpegarn, med unntak av litt hvite striper og litt sølv glittertråd. Leppene er strikket på strømpepinner nr 3, og resten av lua er strikket med nr 3,5.

———————————————————————————————————————————–

Rosalin sin mamma hadde bursdag her om dagen, og jeg strikket derfor et par pulsvarmere til henne i gave. Kjekt å ha for en nybakt mor på trilletur.

De er strikket med et «jukseflettemønster» i butterfly garn. Ganske tykk og lodden mohair, tror de ble ganske varme.

kliber

I «tegn til tale» betyr dette tegnet «hjelpe»

klibe2L for Lise

klibe3

Til slutt har jeg bare jakken til Rosalin å vise frem. Har funnet oppskriften hos garnstudio, og er strikket i to tråder Drops alpaca

jakke1

jakke2

Her har jeg dummet meg ut, noen som ser det?

Også helt til slutt så ville Tigerpus være med i bloggen igjen. Dette er et nytt bilde av sjefen i huset som koser seg i ettermiddagssola på verandaen.

tigern

2 thoughts on “Fisk, alpakka og en kattepus.