Kool Aid har flyttet rett inn i hjertet mitt…

Man kan si at det var kjærlighet ved første dypp.

Jeg har ei venninne, Tutta, som har vært på reise i USA,og jeg spurte henne om hun muligens fikk plass til litt Kool Aid i bagasjen hjem, og sannelig min hatt hadde hun ikke det. Grape, som er en lilla (og litt plommefarget vil jeg si) farge, og Jordbær / Kiwi som blir tusen millioner nyanser av rødt. Fra rosa til laksefarget, til knæsj rød.

Jeg gidder ikke beskrive prosessen, det er det nok av andre som har gjort før meg. Men jeg valgte altså å farge med begge fargene, samt beholde litt hvit originalfarge.

Garnet jeg brukte var Oda strømpegarn fra europris. Var litt redd for at det ikke ville farge, siden det ikke er ren ull.


hvitgarnbloggHer har jeg laget en hespe av garnet. Sambo var trollete og ville ikke hjelpe meg, så jeg måtte sette skittentøyskurven på hodet, og kveile garnet rundt den. Ja, det holdt neeeesten på å klikke for meg.

Jeg er veldig utålmodig, så jeg gadd dessverre ikke å henge garnet pent til tørk på en kleshenger. Så jeg la garnet rett på ovnen, og gledet meg til å begynne å strikke med det.

Jeg passet selvfølgelig på å beundre garnet masse mens det tørket, mens jeg fantaserte om hvordan det kom til å stripe seg.

tofargertork3blog

tofargertorkblog

Helt øverst i høyre hjørne kan man skimte litt lilla. Men hvor kult er ikke fargespillet i det røde da…


multinc3b8steblogHer har jeg nøstet opp garnet da det endelig ble tørt. Lillafargen ser litt grå ut, det stemmer ikke overens med virkeligheten. Nøstet veier ca 65 gram.


Her har jeg begynt å strikke litt med garnet,se så fine striper og farger🙂

monsterzoom

zoomsokkblog

Dagen etter måtte jeg prøve igjen. Med bare lilla. Jeg knøt stramme knuter med bomullsgarn rundt omkrimg på hespen,og la hele sulamitten i lilla bad. Ble en artig effekt.

lillagarnblog

blognostestrikkHer er det lilla nøstet avbildet sammen med det første nøstet, og sokken det er i ferd med å bli. Tenkte Tutta skulle få sokkene som takk for at hun kjøpte KA til meg.

————————————————————————————–


Helt til slutt vil jeg dele et bilde av tigerpusen min som nøs idet jeg tok bildet, hihi

dscf0011

PROSIT!!


4 thoughts on “Kool Aid har flyttet rett inn i hjertet mitt…

  1. Oi! Det ble jo en skikkelig fin fargekombinasjon. Nå fikk jeg også lyst til å farge garn! Har aldri gjort det. God helg til deg!

  2. Ja garnfarging er grisemorro, og hvis man får tak i Kool aid så er det jo gjort i en fei🙂

Legg igjen en kommentar

