Hekling og en rosa kjole

Jeg synes det er gøy å hekle luer med tykt garn. Det går jo så fort, og man får brukt opp massevis av rester. Jeg har selvfølgelig ikke tatt bilder av noen nesten, men legger inn de bildene jeg har.


bloglue

Denne er min da, jeg må ha alt som er lilla. Heklet på nål nr 5 i Artic garn. Ikke brukt noen spesiell oppskrift, så den er laget etter «veien blir til mens vi går» prinsippet.


blogluene

Disse er heklet i bomullsgarn. Den gule av Tuva helårsgarn på nål nr 3,5, og den lilla (ja det er to lillafarger) av ukjent, tykt garn med nål nr 5.

Den gule er allerede gitt bort, og den lilla skal Rosalin få.


Jeg har forresten fått lov av mamman til Rosalin å lege ut bilde av henne i den kjolen jeg strikket til henne.

Oppskriften heter «Little sisters dress» og jeg har funnet den her


http://knittingalot.blogspot.com/2008/01/pattern-for-little-girls-dress.html

Her er ihvertfall den lille prinsessen🙂

2649_80322211258_739381258_2829275_235308_n

Foto: Unni Fredriksen

10 thoughts on “Hekling og en rosa kjole

  1. Kjempeflotte luer du har laget!!
    Likte også veldig godt fiskeluene du har lenger nede i bloggen din!!

  2. Tusen takk Anette. Liker godt fiskeluene selv, skikkelig morsomme å strikke.

  3. Heisann! Så mange flotte luer du lager. La spesielt merke til de fiskeluene *lol*

    Og jeg håper jeg får se din versjon av en hodeveske en gang *fnise*
    God påske!

  4. Så linken din inne på hobbyforum og måtte jo ta en titt! Kjempestilig blogg du har fått deg! Viktig å beholde litt av sin egen personlighet selv om man strikker. Det ser det ut som du har fått til=D Nydelig kjole forresten. Knallsøt!

  5. Tusen takk frk. Badegakk🙂 Jeg er ennå veldig fersk i bloggeverdenen, og jeg har lyst til å strikke massevis med påfølgende blogging. Men tiden strekker jo ikke til for svingende🙂

Legg igjen en kommentar

