Enda en fisk

Jeg har ikke så mye på hjertet i dag altså.

Jeg kunne selvfølgelig samle opp litt og blogge sjeldnere men mer innholdsrikt.  Men da blir det så utrolig mye jobb synes jeg, legge inn milliardvis med bilder i slengen osv.  Så inntil videre så fortsetter jeg som før.

Jeg har da gjort ferdig en fiskelue til, Det er nesten et mirakel bare det, for jeg bare begynner på ting for tiden. Uten å avslutte. Dumt egentlig.

Har jo noen bilder av lua da, med ny modell for anledningen. Som også er luas nye eier. Dette er ei dame som liker glitter og bling, så jeg har strikket inn en tynn sølvtrå på halen og finnene.

De er strikket i superwashgarn fra europris. I lilla, brunt og lyseblått

fishy2

fishy3

fishy1

Jeg forårsaket et lite arbeidsuhell i går også. Jeg satt i sofaen sammen med ei venninne og sydde i øyne på fiskelue. Så måtte jeg reise meg, og for at nåla ikke skulle forsvinne så stakk jeg den igjennom strikketøyet og ned i sofaen for at den kunne stå der imens. Problemet var bare at foten til venninna mi var under strikketøyet. Huff og huff,og jeg trykket skikkelig hardt da jeg kjente at nåla fikk motstand og greier….

blodVi slapp heldigvis å amputere. Ho Ble sykmeldt i 3 uker pga av slapphet forårsaket av et massivt blodtap for ikke å snakke om sjokk. Og voldsomme smerter. Jeg må sone antakelig. LOL

I tillegg har jeg bedrevet et annen form for håndarbeid, nemlig klipping av hår. Jeg har hatt samme «sveis» i hysterisk mange år, og tok til slutt den vågale beslutningen om å få lugg. Så da tok jeg den nye fine stoffsaksa mi og ga meg selv en lugg. Ble ganske fornøyd. Når jeg har på meg brillene så ser jeg ut som en psykolog. En veldig forståelsesfull en.

Det bir ikke noe bilde av nye sveisen foreløpig, kun av håret som ble klippet bort. Om man er riktig så oppmerksom så kan man se Tigern snuse på håret. Øverst til høyre i bildet. Jeg merket ikke at han gjorde det, og ble glad da jeg fikk se bildet.

luggen

7 thoughts on “Enda en fisk

  1. hei..ha ha..se på det bildet a, med blod på sokken og greier:)
    så fantastisk morro..såret er i hvertfall grodd fint og jeg er på beina igjen;)hihi.. kul blogg forresten, faktisk første gang jeg er inne her, tro det eller ei..

  2. Fine fiskeluer du har laget, blir spennende og se vilken effekt det blir av det lilla garnet ditt. Kjolen er også fin.

  3. Effekten på det lilla kom ikke så godt frem tror jeg, for jeg bruker det til sokker med litt mønster. Men de blir fine da synes jeg.

Legg igjen en kommentar

