Babystrikk i en fei

Babystrikk er et så takknemlig arbeid. Fordi det går forholdsvis raskt. Eller, ikke alltid, for ofte strikkes disse små plaggene i tynt garn og tynne pinner. Men man skjønner nok hva jeg mener. Jeg er i tillegg ganske utålmodig, så jeg fikser ikke å drive med store og langvarige prosjekter. (bortsett fra hekleteppet selvfølgelig, men det er jo et langtidsprosjekt fra naturens side.) Og En fin måte å kvitte seg med små garnrester på, dersom man skulle være opptatt av sånt.

BABY 1 til 9 uke 265Her er en djevellue strikket i en blanding av online sokkegarn, babygarn fra europris, og litt tynn alpakka. Oppskriften finnes på Gros blogg. Jeg strikket mesteparten av den på bitteliten rundpinne nr 2,5, men skal garantert strikke på strømpepinner neste gang da det ble litt vel knotete for mine grove hender.

Jeg har også fått bilde av to par Stay on baby booties, en oppskrift jeg fant på ravelry for en stund siden. Fikk bildet av mamman til Rosalin . Har sikkert strikket 30 par av disse, og man kan egentlig gjøre dem veldig fancy ved å dekorere dem etter eget hode.

Jeg bruker enhver anleding til å avbilden min lille, nye modell på bloggen min, så  her poserer Rosalin med den heklede luen fra et tidligere innlegg. Luen er heklet på krok nr 5, med ukjent, tykt bomullsgarn.

BABY 1 til 9 uke 269

Dette er kanskje gammelt nytt for de fleste, men det er 40% rabatt på en del garn fra Drops design nå. Tilbudet varer hele Mai måned. Jeg handlet Jeg handlet  4 nøster eskimo, 2 100 grams nøster med big fabel og en heklekrok for den nette sum av 144 kr. Skal selvsagt tilbake til uka når lønna er på plass på konto. Skal kjøpe masse mer eskimo ihvertfall, har litt lyst til å bygge opp et gavelager av heklede luer. Har er par stykker ferdige som jeg skal legge ut her når jeg har tatt bilde av dem. Hekler med krok nr 8. Og bruker i overkant av 2 nøster eskimo til voksen størrelse. Mer info om hvilke garntyper som er på salg kan du finne her på Garnstudio sine sider.

Dagens skumle bilde

funny-pictures-sibling-hummingbirds-fight3

Og så noen dyr igjen.

Neste gang skal jeg ha bilder av noe spennede håper jeg🙂