Hvalertur, UFOer og en ny venn

Siden jeg fikk grabbet til meg ganske mye ESKIMO forrige uke, så har jeg heklet noen flere luer av dette nydelige garnet. Kan ikke vise frem alle ennå, siden noen er gaver. Men har et par som jeg kan vise frem nå.

eskimolue

Denne skal jeg ha selv tenkte jeg. Det er i mine favorittfarger.

lillalue

thomaslillalue

Denne har en venninne fått. Sambo er flink og poserer med skjegget sitt.

Den samme venninnen og samboeren hennes har fått et nytt familiemedlem. Den ett år gamle Boston-terrieren Luka. Og det er altså den nye vennen jeg nevner i overskriften . Jeg prøvde så godt jeg kunne å ta bilder, men Luka ville heller leke enn  å posere pent.

luka1

luka2

Siden Luka er så liten og har ganske lite pels, så burde hun jo få en genser til å ha på seg på kjølige dager. Fant en oppskrift på Ravelry som var laget til nettopp denne rasen. Arbeidet er kanskje kvartveis. Jo, det er et ord.

lukagenser

Jeg har en god del UFOer, som seg hør og bør. Her er et par stykker som jeg har store forhåpninger om faktisk å gjøre ferdig.

sokker

Skikkelig tykke sokker i Big Fabel på pinner nr 5. Hælen er kilehæl etter en oppskrift i heftet «Gøyale sokker» fra Regia garn.

teppe

Dette skal bli et babyteppe. Oppskriften er fra Garnstudio. Egentlig skulle det brukes to tråder Fabel, men jeg bruker enkel tråd Big fabel istedet.  Det skal hekles en pen kant rundt teppet med eskimo senere. Jeg har kjøpt eskimo i en fin, litt skitten lyseblå farge som jeg tror vil passe fint.

I dag har min mentale tilstand vært heller laber, og jeg har vært hjemme fra jobb. Siden den beste medisin mot sånt er å komme seg ut i naturen, så var jeg så frekk at jeg dro ut på Hvaler i rekreasjonsøyemed. Det blåste friskt, men ellers var det nydelig vær. Vi dro til Brattestø, et sted jeg var mye på ferie da jeg var barn. Vi ruslet rundt og alt føltes mye bedre. Tok litt bilder også, og det får bli avslutningen på dagens innlegg.

rødehuset

skiltet

thomfa

vanet

tilhavna

Legg igjen en kommentar

