Hundegenseren igjen, nå med hund inni :D

Joda, du leser riktig. Jeg har faktisk greid det mirakelet å fange Luka på «film» mens hun mer eller mindre frivillig er iført sin nye, størrelsesadekvate genser. Bildene er litt mørke fordi de er tatt utendørs etter solnedgang. Det var forøvrig en veldig bra kveld, jeg tok en snarvisitt innom Lukas matmor og matfar etter senvakt på fredag, og ble på null komma svisj fyllt opp med rødvin.  Me like a lot. Nok om det, her er bilder:

lillagenser

Snerten liten frøken

lillagenser2

Som nevnt tidligere så er denne strikket i Eskimo, etter en oppskrift jeg fant på Ravelry.


Bror fyller år i morra, så han får en heklet lue i ekstragave. Han er en ekte skater, så jeg tipper at en slik lue vil være midt i blinken.

peris

Sambo var elskverdig og stillte atter en gang som modell

peris2

perisbak

Uten blitz.

Jeg driver og prøver meg på et sjal nå. Tidligere har jeg bare strikket sjal hvor jeg strikker frem og tilbake, og øker en maske i begynnelsen (og slutten? husker ikke) Nå fant jeg et veldig lett nybegynnermønster på Ravelry, som jeg tror kan bli ganske fint etterhvert, hvis jeg legger min flid i å hekle en fin kant etterpå for eksempel. Fikk ikke tatt noe bra bilde, men viser frem den ene likevel, for å vise det enkle mønsteret. Jeg bruker Kitten mohair, og pinne nr 7.

sjal

Hvis noe mener å kunne observere kattehår på mitt uferdige sjal, så kan jeg berolige deg med at du ikke er gal, men at det virkelig er uforskammet mye kattehår i strikketøyet mitt. Alltid. Samt at jeg veldig ofte oppdager at jeg har strikket inn mine egne, sorte hår i hva det nå enn er jeg driver og strikker på.

Ellers har jeg ikke så veldig mye mer spennende å melde om. Jeg går snart i ferie, jeg jobber ut denne uka og så er det slaraffenliv fra a til å. I år skal vi vie deler av ferien til å oppleve vårt eget langstrakte land, da fortrinnsvis de delene av ladet som befinner seg på fjellet. Vi skal telte for det meste, hvis ikke det klikker for oss av naturens ekle påfunn. Der skal båles, fiskes, tulles, drikkes og hvem vet hva naturen vil by på.

gnite (66)


Legg igjen en kommentar

