To ferdige prosjekter og glovarm sommerrock i rosebuskene

Det er ingen tvil om hvilken årstid vi befinner oss i nå. Jeg tviler isåfall ikke, jeg er ganske sikker på at den intense varmen er en indikasjon på sommer. Og jeg har ferie.

Vet ikke hvordan det er med andre, men jeg får ikke så veldig dreisen på håndarbeid når temperaturen bikker 30 røde. Jeg er konstant klam i hendene og strikkingen blir en komplisert affære. Dog har jeg oppdaget at hvis jeg vasker meg på hendene ekstremt ofte, nærmest på grensen til det andre ville opplevd som urovekkende, med rikelig med håndsåpe, så går det greit en liten stund. (hvis noen mottakere av mine strikkeprodukter leser dette, og kjenner kvalmen og vemmelsen bre seg innvendig ved tanken på at f.eks en liten baby skal rulle seg rundt i mine håndsvettemarinerte plagg, så kan jeg forsikre deg om at samtlige plagg blir omhyggelig og skånsomt vasket ved ferdigstillelse. Med Milo så klart.)

Poenget mitt er ihvertfall at jeg har hele to (2) ferdige ting å vise fram i dag.

UFO-teppet som jeg har blogget opptil flere ganger er nå ferdig. Som tidligere nevnt så måtte jeg rekke opp når jeg var nesten tom for garn, fordi jeg hadde lagt opp altfor mange masker. Så da rakk jeg det opp, og valgte å strikke sånn at jeg øker en maske pr omgang inntill ønsket bredde, for deretter å felle en maske pr omgang til det plutselig er ferdig.

teppebord

Glemte å måle det før jeg sendte det av sted, men det ble ganske stort ja. Det ble jo ganske tungt også, brukte vel i overkant av 4 nøster à 100g med Drops big fabel

teppesnor

heklekant

Jeg har heklet en kant rundt teppet, av litt i overkant av ett nøste med isblått Eskimo-garn

En heklet lue til har også sett dagens lys. Den er tiltenkt en søt kollega som ønsket seg en sånn. Men det blir vel en stund til den blir tatt i bruk, sommerheten tatt i betraktning

lue1

luelobelia

Veldig tullete lue, la seg rett oppi blomstene

Så var det sommerrocken da. Det dreier seg altså om en årlig greie som en kollega arrangerer hjemme i hagen sin. Sommerfest inkl live rock. Veldig intimt og veldig veldig moro. De fleste bildene jeg tok egner seg ikke spesielt godt på en håndarbeidsblogg, men jeg har likevel lyst til å vise frem noen få. Disse slapp altså igjennom den strenge sensuren:

hererparty

instrumenter

Her utnyttes hver eneste cm2 for the sake of rock.

publiken

Det var ikke bare rock, rundt i hagen kunne man obeservere tydelige tegn på svært søt musikk.

assgrab

Kollega M hadde kveldens bøseste sko

tøffesko

roseDenne hagen har usedvanlig flotte roser. Mest sannsynlig fordi de får pumpet live musikk inn i kloroplastene sine hver sommer.

veskas

Hva har skjedd med veska mi?

Dette ble altså en vellykket kveld. Savnet mamman til Rosalin, men man kan ikke akkurat klandre henne for å bli hjemme i år🙂

Siden jeg som tidligere nevnt ikke får strikket noe særlig, så regner jeg med at det vil være litt stille her på bloggen nå i sommer. Så til vi sees igjen så ønsker jeg alle en finfin sommer🙂

http://bloggurat.net/minblogg/registrere/c9aa2cce7ab65724cd662a88d34bd3305f295283

One thought on “To ferdige prosjekter og glovarm sommerrock i rosebuskene

  1. Hei snuppis så utrolig fint teppet ble.
    Å du har jammen dreisen på de kule luene gett.
    Ta deg en svettpause i sommer du,det er jo så klamt at en burde flytte inn i dusjen nå.
    Kule bilder fra rockken roll festen,syntes jeg dro kjensel på den blomstrete stumpen jeg he he.
    Håper det gikk lettere å ringe hjem for skyss denne gangen siden jeg ikke kunne komme å passe på deg hihiiii.
    Kommer sterkere tilbake neste år jeg skal du se

Legg igjen en kommentar

