Feriemodus

Da var årets sommerferie overstått, og jeg er tilbake på jobb.

Jeg hadde med meg rikelig med garn og pinner, men fikk ikke utrettet så veldig mye. Men, og  dette er minst like viktig, jeg fikk handlet en del nydelig garn. Vi var jo en svipptur innom Aurland, og der var det en håndarbeidsbutikk som hadde halv pris på alt. Kjøpte  en del Online sokkegarn  i kule farger, noe baby-cashmere-silk greier, samt noen nøster lilla fritidsgarn. Burde selvfølgelig tatt bilde av godiset, men det har jeg altså ikke gjort. Noe av garnet er dessuten allerede opptatt med å bli til ting .

Jeg har uansett laget bittelitt, hadde bestemt meg for å lage minst ett bidrag til garncupens forrige runde, så da lagde jeg et par pulsvanter. (bombe) Det var fargene i bidraget som var avgjørende her, tror bidragene skulle inneholde hvitt, grønt eller blått. Eller, to av disse var det visst. Mitt bidrag ble slik:

DSCF0001

Så har jeg laget ett bidrag til den pågående runde av garncupen. Stikkordet er «luftig», og jeg har derfor heklet et Muffinsjal i Mohana mohair.

sjal3

sjal4

Er ikke sånn overvettes begeistret for dette garnet egentlig.

Og sånn på tampen så kan jeg vise frem den ene sokken som foreløpig er ferdig, av Crosswalkersokkene jeg holder på med. De er laget av garnet fra Aurland; 6 trådet online sokkegarn.

sokk

sokk2

det var det, ønsker alle en fortsatt fin sommer🙂

and now, in english: (english readers, please forgive me for asking you to scroll to see the pics right above in the norwegian part of this post)

Holiday mode


So, this years summer holiday is over, and I have beenn back at work for a week now.

I brought tons of yarn and needles, but i did not create as much as planned. Instead I got to shop a nice amount of yarn in Aurland, it was 50% off sale in this nice shop. I bought 3 skeins og Online sockyarn, 4 skeins of some kasmere/silk/merino baby yarn, 3 skeins of purple Fritinsgarn. The only knitted garment that I managed to finish, was the green and blue fingerless mittens. They was made for Garncupen.

For this ongoing round of carncupen, I crocheted this Muffin-shawl. I used mohana colors mohair yarn. im not sure if I like thias yarn or not.

And finally, I`d like to show off the first finished Crosswalker sock. It was so easy, its a shame. It is made of the 6 stranded online sock yarn that I bought in Aurland…

SCROLL UP!!!!!! fOR PICS!!!!

Legg igjen en kommentar

