Pc-veske, miniatyrvanter og ny look på bloggen

Nå er sommeren over (jo den er det for tenk, ikke kveruler nå!) og ingen er vel gladere enn meg. (og muligens Nina selvfølgelig, vi har en ganske syk og intens greie med høsten).

Jeg har vært usedvanlig sur og sliten i det siste, og hatt vondt både her og der. Hendene spesielt. Så jeg har ikke holdt på med håndarbeid noe nevneverdig må jeg innrømme.

Jeg skal vise frem to usle små ferdige ting, som er alt jeg har greid å tukle sammen siden sist. Begge deler er forresten mitt bidrag i denne runden av Garncupen.

Jeg ble jo nødt til å kjøpe ny pc for et par uker siden, og nå kjøpte jeg en sånn liten fin netbook eller hva de nå heter. Og den bitte lille pcbabyen måtte jo ha en veske som han kan kose seg i når han er med mamma på tur. Den har jeg heklet etter «veien blir til mens man prøver og feiler» metoden. Med nål nr 5 og stort sett fritidsgarn ispedd ymse rester og rask.

bveske3

bpcveske

Se så trygt og herlig den har det i varme vesken sin

bveske21

Har også laget et par til av de samme baby-pulsvantene fra forrige innlegg. Disse er laget i Online supersocke alene, uten en tråd alpakka ved siden av. Så disse ble betydelig mindre, passer sikkert en litt «velfødd» nyfødt bebis.

bittesmaa2

Helt usannsylig småbittesmaa

Det var alt jeg hadde å by på i dag, jeg satser seriøst på å få kosestrikket mere framover. Men jeg trenger garn. Har bare små rester av det aller meste. Og Så burde jeg vurdere å få unna noen UFOer som tar opp dyrebare pinner.

Stay tuned for more strikking🙂

18 thoughts on “Pc-veske, miniatyrvanter og ny look på bloggen

  1. Et lite høstmennenske du da:) Jo høst er en fin tid, helt til novembermørke drar meg ned i djupet… not like..
    Liker de små prosjektene dine. Jeg er helt ute av strikking de siste tiden, om jeg rekker et prosjekt til garncupen denne gangen er ennå meget uvisst!!
    Men du har alt under kontroll ser jeg:)

  2. Ja høsten er fin altså, men enig i det med november. Da kan det bli litt for mye av det gode rett og slett.

  3. Ja de er utrolig små, hehe. Kan nok bli en utfordring å få den lille tommelen gjennom hullet her altså🙂

  4. Smart med heklet veske til baby-pc-en.🙂

    Synes du har laget mye fint siden sist jeg tittet innom. Og høsten er grei den, bare det ikke regner for mye. Her hos oss holder vi på å utvikle gjeller og svømmehud mellom tærne for tiden, sukk.

  5. Ja det er litt sånn her også. Og så blåser vi jo nesten bort. Men koselig å være inne i sånt vær da🙂

  6. Det er klart lillepc’en skal ha veske, den vil nok trives godt der. Og pulsvarmerne var virkelig søte, de små trenger noe varmt på hendene.

  7. høsten er deilig, jeg får masse kreativ energi og føler meg med ett levende:-D

    Men nå liker jeg til og med vinteren bedre enn sommeren jeg da, så jeg er kanskje ikke helt tilregnelig;-)?

    Fin liten pc, klart den må ha et lunt og mykt lite hjem!!:-D
    Og søte små pulsvarmere da, aldri sett dem i den størrelsen før!

  8. Nettopp, kreativ og energisk her også. Jeg er intet sommermenneske heller. Veldig fornøyd med lillepcn altså, den er minst like bra som de store variantene jeg har eid (og herpa) tidligere🙂

  9. Javisst, bebiser trenger også tøffe pulsvarmere så klabert🙂

  10. Ho ho i luken….
    Du er så flink å lager så mye fint Lise.
    Å så glad jeg ble når siden har skiftet farge, ille koselig lys å trivelig.
    En strålende søndag .
    Klem Rosalin og mammaen

  11. Ja sant det gjorde seg med lysere farger? Snart får jeg besøk av mamma og svigers og det ser ut som helsike her, og støvsugern virker ikke. hurra🙂 (men jeg har i det minste fått trua thomas til å»vaske opp)

  12. Jeg fatter ikke at du klarer å strikke så små pulsvarmere..
    De er bare helt skjønne!!!
    Enig med Unni at det var triveligere her med litt lysere farger🙂
    Tenk at nå er vi ikke kollegaer lenger.. buhu.. jeg syns det er fryktelig trist!! Håper du kan ta deg en tur på besøk en dag🙂

  13. Æsj nei, kjipt at vi ikke jobber sammen mer😦
    Kommer gjerne på besøk en dag vettu🙂

Legg igjen en kommentar

