Den Røde Kåpa.

Ja, den røde kåpa er ferdig. Den ble ikke ferdig til bursdagen til mottageren, men jeg klarte det nesten. Kåpa er nå overlevert til lille Juliya, men som ettåringer flest så var hun mest begeistret for papiret samt å vise frem dokka si. Mulig jeg får grint meg til et bilde av henne iført kåpe litt senere.

Jeg brukte litt i overkant av 4 nøster alfa, selv om oppskriften mente at man trengte 7 nøster. Så jeg strikket en liten lue / beret også, så nå er det bare ca 1,5 nøster igjen.

Fotograferingen på verandaen gikk ikke helt som planlagt, pga usedvanlig sterk ettermiddagssol. Men her kan man altså se sånn ca hvordan kåpa ble seende ut. Vennligst overse alt rotet på verandaen, vi er midt i en ryddeprosess… eller noe sånt🙂

kaape

kaapebak

I virkeligheten er garnet knall nisserødt.

detsaljerforan

Kragen, «stolpene» og nederst på ermene er strikket i dobbel perslestrikk. Synes det ble en fin effekt.

detaljer bak

Jeg trengte kyndig veiledning av mamma for å få leggene pene.

Alt i alt var dette et morsomt og raskt prosjekt. Den største utfordringene lå nok i å lage knapphullene med jevne mellomrom sånn at det ser rett ut. Masse måling og justering.

Jeg har vært på et lite seminar. Med fagforeningen. Vi bodde på et flott hotell i Strømstad, og det er det feteste rommet jeg har bodd på noen gang. Jeg skulle tatt så mange flere bilder, men kameraet gikk tomt for strøm rett etter ankomst. Jeg fikk bare tatt bilder av stuen min, samt utsikten inn mot Strømstad. Jeg fikk heller ikke vært spesielt mye på rommet, kanskje ca 5 timer til sammen. Det var jo først litt faglig input, middag og deretter litt sosial hygge med andre fagforeningspamper.  Vel, her er de to bildene jeg tok:

hotellrom

6. etasje. Og jeg har et snev av heisskrekk.

utsikt

Likte meg godt her, håper jeg får mulighet til å komme tilbake en vakker dag.

Jeg har heklet en lue til også, med samme fremgangsmåte som de heklede luene jeg har vist frem her tidligere. Denne er til en kompis som snart fyller år, og er litt kortere / mindre baggy en de jeg vanligvis lager. Med vilje altså.

Heklet i Cortina med nål nr 8.

luensiiinMin trofaste luemodell stiller alltid opp🙂

luensin

Det var alt for i dag, håper mange gjør som meg og koser seg inne med håndarbeid eller andre foretrukne sysler nå som høstmørket har kommet for å bli.

12 thoughts on “Den Røde Kåpa.

  1. DU er sååå flink du vennen..
    Ille vakker kåpe, ett strålende stk arbeid.
    Ingen er så flink som du …….

  2. Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger, det varmer i hjertet🙂

  3. nydelig kåpe ….. fikk lyst å strikke en slik til lille jenta mi – men får ikke tak i mønsteret.
    kan jeg kjøpe det av deg eller????

    Håper på snart svar….