Badass fiskelue og nye votter

lua2

Denne fiskelua er mest sannsynlig besatt av djevelen. Eller Belsebub om du vil. Det kan man tydelig se, spesielt hvis de hvite hoggtennene i overkjeven hadde syntes på bildet.

Det flerfargete garnet på fiskens kropp er Rubin fra Sparkjøp. Liker det retro-psykedeliske-styggpene mønsteret som ble dannet underveis. Resten av garnet er sportsgarn eller noe fra europris.

Lua er strikket etter fiskeluemønsteret fra Knitty, som jeg har linket til tidligere i bloggen. Jeg startet på den tidlig i sommer, etter forespørsel fra kollega Spinnvill, hvis søster ønsket seg en slik. Den har ligget helt fram til for noen dager siden, da jeg fant ut at jeg kunne bruke det Rubin-garnet.

Her er et bilde av hvordan den ser ut på, med Den Trofaste Luemodellen som… ja, modell🙂

lua

Og sannelig min hatt om ikke hoggtennene synes her🙂 De er forresten heklet på. Ble ganske fornøyd med denne her egentlig, jeg liker ting som ser litt spooky ut.

—————————————————————————-

Og så har jeg, tro det eller ei, strikket noe helt normalt noe. Og tovet, det er også normalt synes jeg. (ikke for at normalhet man er noe man etter min mening på død og liv skal etterstrebe. Tvert i mot. Jeg vill bare si det)

Votter strikket etter en oppskrift fra Pickles:

Varme Vintervotter

Jeg har brukt Cortina istedetfor Eskimo, gikk helt fint det. Sikkert ikke like mykt og deilig, men sikkert like varme. De er tovet LETT i maskin, men kunne visst med hell tovet litt mer, da mottakeren har en «anelse» mindre hender enn meg. (jeg må ha bæretillatelse for mine) Mottakeren er ei venninne som har hatt bursdag, for bittelitt lenge siden…

votter

votter2 Her  ligger vottene og nyter slyngpelargoniens siste dager i verandakassa.Lykkelig uvitende om at de snart kommer til å lage snøballer og holde isskrapen på surrealistisk kalde mandagsmorgener. Brrrrr.

Ellers pusler jeg med litt julegaver og sånn, nok å henge fingrene i altså.

Takk for følget, vi sees snart🙂

9 thoughts on “Badass fiskelue og nye votter

  1. Så stilig som den fiskelua ble, rett og slett tøff..
    Flotte votter også, og de er helt sikkert like varme selv om ikke opprinelses garnet ble brukt..

    Ha en flott helg🙂

  2. Weee, takk for fine kommentarer alle sammen🙂 Jeg blir glad i hjertet😀

  3. Kanon stilig lue, rå tøff. Utrolig søt kåpe i forrige innlegg🙂 ønsker deg ei riktig god helg🙂

  4. Så gøy å se kåpa under, jeg har valgt akkurat samme garnfarge og å lage lignende lue ved siden av!

    Fine votter og tøff lue også.

  5. næh, har du? så pussig. må gi meg et hint når det er ferdig, hvis du skal vise det frem noe sted.

Legg igjen en kommentar

