I`m Back.

Ja jeg vet, jeg har vært forferdelig lenge borte. Sist jeg ga lyd fra meg så klaget jeg over forkjølelse, lykkelig uvitende om at jeg noen dager etter virkelig skulle få ting å klage over. Det har skjedd en tragedie i vennekretsen min. To gode venner av meg mistet brått sitt eldste barn den 1. November. Så det har vært en tung tid, håndarbeid og blogging har måttet vike for tunge tanker og en følelse av uvirkelighet.

Nå tenkte jeg altså å blogge litt igjen, har har faktisk fått tilbakemeldinger om at folk venter på nye innlegg.

Derfor skal jeg vise frem litt av julegavene jeg har laget. Kan ikke legge ut alle enda naturligvis, og i tillegg har jeg flere prosjekter på gang eller som er nesten ferdige.

Dette er en Tripp Trapp lue, som jeg har funnet oppskrift på her.  Har et bilde til av denne på hodet til Min Trofaste Luemodell:

Strikket i Cortina med pinner nr 7.

Så har jeg heklet en drøss av luene «mine». Har brukt både Cortina og Eskimo, og heklenål nr 8:

Pusen liker å snike seg med på bilder.

 

Hatt til en pen dame?

 

 

 

 

 

Pusen skjønte ikke helt greia med den lua ser det ut til.

 

 

 

Prøvde meg på et par heklede votter, ut i fra eget hode. Disse er tovet, og har en usannsynlig lang tommel. Men jeg gir dem bort likevel, for det er så fine farger på dem😕

Har blitt noen pannebånd også, raske og enkle gaver. Populære blant fjortisene er de også.

Ja, så har jeg faktisk ikke glemt strikkekunsten helt, oppi all heklingen. Strikket et par tøfler i Eskimo, etter oppskrift fra Drops. Har heklet to lilla blomster, men har ikke festet dem ennå.

Nei jeg har ikke klumpfot, jeg bare bøyer foten på en rar måte for å briefe med tattisen.

Det var alt for i dag, nå er jeg trøtt og skal sannelig sove litt. Tidlig opp i morgen for å kjøre fjortisen til reggistannlegen. Vi var der i dag også, en dag for tidlig. Flaut.

15 thoughts on “I`m Back.

  1. Hei Lisemor!!!

    Så gøy å se nye ferdige prosjekter fra deg! Det var lenge siden sist, men jeg har skjønt at du har hatt noen tøffe uker!
    De eskimo-tøflene har jeg også strikket en drøss av i høst, de varmer godt og er fine smågaver til folk og fe🙂 også går de jo så raskt å lage!! Men jeg har funnet en oppskrift på dem der man strikker dem dobbelt så store for så å tove dem, har du sett den? de blir enda finere🙂
    Jeg håper vi sees på julebord!!!

    Klem fra Anette

  2. ja, det hender man får perspektivene kastet etter seg….

    fine julegaver du har laget da, blir nok mange glade mottakere:-)

  3. Hei🙂

    Ja jeg så først bilde av tøflene på din blogg, og syntes de var kjekke. og plutselig så sitter Linnea og strikker på en slik på jobb, og fortalte at oppskriften fantes på Drops. Jeg skal på julebord vettu, så vi sees garantert der🙂

    Hvor har du funnet oppskrift på den tovede versjonen? Jeg vilk se🙂

    klemklem

  4. Ja livet inneholder mange lærepenger, for å si det sånn.

    De fineste julegavene er ikke ferdige ennå, har en drøss fiskeluer på gang, og jeg syntes selv at de blir de fineste gavene🙂
    Men tusen takk for skryt, jeg blir glad i hjertet🙂

  5. Ja, det strikkes og hekles mye selvom man ikke er like flink til å fotografere og blogge tingene etterhvert som de blir ferdige. Har det slikt selv jeg.
    Masse fint var det her iallefall. Ha en fin dag videre🙂

  6. Godt det er flere som meg da, hihi.
    Ha en fin dag / kveld videre du også🙂

  7. Hohoooo.
    Endelig så kom det masse fint på bloggen.
    Godt at du er tilbake med litt glød igjen.
    Klem vi sees på fredag C»,)

  8. Hei igjen du!
    Har du en enkel strikkelueoppskrift jeg kan imponere min bror med til jul??? har bare prøvd meg på en lue på strømpepinner nr.3,5 med mohairgarn og det gikk ikke veldig bra for å si det sånn.. den var ikke til broren altså.. hihi..

    svar meg gjerne på bloggen min i så fall!

    Håper du får en fin adventssøndag i gråværet!!

Legg igjen en kommentar

