Skal det være en nystrikket lue?

Julen nærmer seg med stormskritt, og gaveposen til Knitrocks fyller seg sakte men sikkert opp med varme vinterplagg til store og små. Nå er det vel bare  3 halve og 1 hel fiskelue igjen samt en 3 eller 4 gaver til å lage. Så er jeg ferdig for i år🙂

Først ut er Hjerteluen fra Pickles. Denne har jeg strikket to av, i Safirgarn og Rubingarn fra Sparkjøp. Link til oppskriften finner du på denne siden.

Og så en i lys rosa: To søte små søstre som skal ha disse.

Jeg fikk høre at en ung herre ønsket seg lue med Apple logoen på, så her er altså min Apple-lue. (Jo man kan se at det forestiller den aktuelle logoen hvis man legger godviljen til og / eller er en ihuga apple-tilhenger) Lua er strikket i Cortina. Lueoppskrift etter eget hode, Apple-logoen fant jeg på Ravelry.

Selv om overskriften nevner kun strikkede luer, så velger jeg å være inkonsekvent og vise frem en heklet en også. Den manglet 4 omganger hekling på å være ferdig, og har ligget i sikkert en måned. Og ja, det er julegave det også. Er forresten heklet etter min egen oppskrift som man finner her opå bloggen.

Ja når du nevner det, luene poserer faktisk på Juleduken. Som jeg fikk av mamma. Det er et halvt femmetersstykke med velour fra Jysk. Luen er heklet i Cortina (grønn) og Eskimo (grått).

Og her poserer den glade gjengen for fotografen🙂

Det var alt for i dag, det burde være nok å gjøre ferdig framover for et innlegg eller to til før jul. Så da sees vi, ikke stress your brains out i julehysteriet🙂

11 thoughts on “Skal det være en nystrikket lue?

  1. de var skikkelig fine🙂 Liker så gost det hjertemønsteret, og den apple logoen var heller ikke så dum nei!
    Ha ei flott ny uke!

  2. Jøss. Her ryr det ut med luer, den ene flottere enn den andre. Så produktiv du er!
    Pludrehanneklem

  3. Tusen takk Hanne, og takk for besøket i bloggen🙂
    Ha en fin førjulsuke.

  4. Hei ! Lurer på om du brudert eple etterpå ? Hilsen, Svetlana fra Bergen

  5. Hei du🙂

    Nei, jeg broderte ikke, men strikket mønsteret underveis. Men det blir mye garn på baksiden når mønsteret ikke går rundt hele lua, så det kan sikkert lønne seg å brodere istedet.

    hilsen Lise