Vinterdvale

… føles det som. Nå har heldigvis den sykeste kulda gitt seg her hos meg, men du verden hvor mye merkbart saktere alt går når det er så kaldt og mørkt. Og jeg liker det. Det er stille og deilig ute siden ingen går ut med mindre de er helt nødt, man kan gå hvor man vil uten å bli gjenkjent av noen, siden man er polstret med varmedress, lue, skjerf osv. Love it! Ulempene med en temperatur så nær det absolutte nullpunkt, er jo at ingenting virker. Strømmen går, rør fryser, biler dør/kapsles inn i ugjennomtrengelig titan-is, koldbrann oppstår, lemmer amputeres, folk griner etc. Ok, litt ute på viddene nå, gir meg med tørrpratet mens leken er god, og fortsetter med noe helt annet.

Jul og nyttår er passert for denne gang (JESS), og jeg har jo gitt bort en drøss gaver. Hadde tenkt til å ta bilder av alle jeg feiret sammen med med gavene sine, men det glemte jeg selvfølgelig.Tok bare et av pappa, med lua han fikk🙂

Han ser jo rimelig fornøyd ut…

Må også vise frem min… nevø…, verdens nusseligste og herligste Sebastian. Pynta seg med slips, som alle store gutter gjør på julaften.

Har enda en fiskelue å vise frem også, som ikke kom med på siste blogginnlegget før jul. Denne fikk Rosalin. Det blir hennes andre fiskelue, hun fikk også en da hun ble født.

Foto: Unni Fredriksen

I år ga jeg bort en nyttårspresang også, min gode venn Henning frøs i følge rykter på beina. Og det går da ikke an. Så da fikk han nye sokker, av restegarn jeg ikke aner hva er for noe.

Noe av det morsomste med årets jul, var at jeg var en del sammen med denne jenta. Det er datteren til han som ikke lenger fryser på føttene, og til min kusine. Av en eller annen grunn blir det alltid masse bilder av denne jenta, mulig hun oppfordrer en smule til det selv. Broren hennes dukker derimot ganske sjeldent opp på bilder.

Kjempeherlig jente som jeg kan le meg i filler av, så fantastisk morsom🙂

Har vært lite strikking på nyåret, men har laget et skjerf til meg selv. I dobbel Kitten mohair på pinner nr. 10. Det er en av de Karius eller baktus skjerfene, husker ikke hvilket. Og så har jeg satt på frynser da. Fjortisen er modell.

Det var det, satser på noen litt mer kreative uker framover🙂

9 thoughts on “Vinterdvale

  1. Ille nuli nuli nevø a gett med pene slipset på seg haaaan.
    Å for en fantastisk modell til skjerfet.
    Pappaen sin så jo fornøyd ut han å da.
    Pene lua til Rosalin har mormor lånt da hun skal på fjellet til helgen…. Ho syntes den var så fin se :ø)

  2. Takk for det.
    Er ikke rart hvis du kjenner igjen bygningen, jeg bor nokså «sentralt» til her i vårt utkantssamfunn🙂

  3. Den bygningen var veldig kjent ja😉, det utsalget under deg er jeg på titt og ofte også. Du har en herlig blogg ja, morsomt å se alt det spennende du lager🙂

Legg igjen en kommentar

