Ut av vinterdvalen

Dette har vært en kald og veldig lang vinter. Jeg trodde jeg skulle strikke masse og være superproduktiv, når man tilbringer mesteparten av tiden innendørs. Men sånn har det ikke blitt altså. Eneste stedet jeg har strikket bittelitt er på jobb. Jeg har sånn jobb hvor man gjerne kan strikke litt heldigvis.

Men altså, jeg hadde ikke giddet å blogge hvis jeg ikke hadde hatt noe å vise fram. Så det har jeg i dag også. Det er ikke mye, så ikke skru opp forhåpningene altfor mye. Det er heller ikke snakk om avanserte greier, siden mesteparten av det har blitt gjort på jobb. ( ja altså, må være prosjekter av typen «strikke i blinde»)

Får starte med det eldste først: Denne luen fikk Unnipunni av meg til jul. Min oppskrift her fra bloggen min, og i det herligste Eskimogarn.

Foto: Unni Fredriksen

Så har jeg endelelig gjort ferdig mine Blueberry Waffle socks

De er strikket av rubingarn tror jeg, i veldig 70-talls retro-psykedeliske farger. Likte godt denne oppskriften, kommer garantert til å lage flere av disse.

Dagslys. Ble mørkt, men blitzbildene ville ikke vise vaffelmønsteret.

Ganske sprø farger ja

Har heklet et lite Muffinsjal igjen. Husker dessverre ikke adressen til Muffins blogg, men oppskriften ligger uansett der. Det er heklet i Fame Trend fra Marks&Kattens. Tror jeg… Dette er ekstragave til ei lita frøken som nettopp har fylt år. (observante seere vil kanskje legge merke til at jeg ikke har sydd inn tråden ennå, men jeg måtte ta bilde før det ble mørkt ute)

Digger fargene. Egentlig digger jeg garnet også kjenner jeg.

Har heklet et par luer også. Den gråbrune er i rester av Big Fabel og artic fra europris. Heklet med nål nr 5. Den andre er en salig blanding av Eskimo, Cortina, og minst to andre typer jeg ikke aner navnet på. Heklet med nål nr 8. (min favorittnål)

Sånn, dette var det jeg hadde å by på i dag. Jeg har «noen» prosjekter på gang for tiden, så jeg krysser fingre og tær for at denne bloggen vil åle seg ut fra glemselens mørke avgrunn om ikke så altfor lenge.

2 thoughts on “Ut av vinterdvalen

  1. Dette var jo fine ting det. Greit å lage småting, det er ofte de som blir mest brukt også. Tøffe mønstringer du fikk på blåbærvaflene da. Har strikket votter i samme garnet, men de ble bare spraglete.

    Ha en god helg!

Legg igjen en kommentar

