Til en iskald pirat

Votter altså. Til den kalde piraten. Med hodeskaller. Hodeskaller er visst avgjørende for piratlooken, selv om jeg ikke helt ser for meg at ekte pirater ikler seg plagg med dette på.

Uansett, disse «Pirate Mittens» er mitt første forsøk på mønstervanter, og jeg ble veldig positivt overasket, siden jeg trodde at det skulle være mye vanskeligere. Mønsteret fant jeg på Ravelry, jeg brukte safirgarn og vestlandsgarn, og pinner nr 4. Jeg brukte en kveld pr vott, og sydde inn tråder i dag.

(Det er fargen på det øverste bildet som stemmer best overens med virkeligheten)

Videre har jeg prøvd meg på Boblehuen.

Jeg så for meg at den skulle bli litt sprelsk og morsom da, hvis jeg lagde den stripete og ikke ensfarget. Og etter min mening ble den kanskje i sprelskeste laget. Men den havner nok i gaveposen uansett, jeg finner sikkert en egnet mottager med tid og stunder.

Strikket i Safirgarn og vestlandsgarn. Jeg økte til 88 masker etter vrangborden, og strikket to rader med bobler ekstra. Dette skyldes at jeg ville ha luen litt ekstra baggy. Og det var jaggu lurt, ellers hadde lua blitt til en liten kalott istedet. Tenker at det er meningen å bruke litt tykkere garn egentlig.

Til slutt har jeg heklet en av luene  «mine» også. I Fritidsgarn. Denne har blitt bursdagsgave til en fargerik dame🙂

Disse bildene er forresten grusomme, men jeg valgte å ta dem med siden jeg må blogge alt jeg lager nå, sånn at jeg skal fremstå som veldig produktiv.

Pyntet med to blomster

Og noen innvoller

Det var det jeg hadde å vise fram, avslutter med et bilde av var alles favorittklovn.

11 thoughts on “Til en iskald pirat

  1. Ja skulle vært på kurs vettu. Men var sjuk da gett, har blitt så ille forkjøla se🙂 Koselig at du stikker innom bloggen min🙂

  2. Guriland så kule votter ,helt deg det jooooo.
    Flinke Fizen min…. Gler meg te tøse kveld

  3. ja det ble fine synes jeg. Holder på med noen lignenede med flaggermus på🙂
    Tøseaften blir gull.

  4. Digga vottene dine!! Er det mulig å legge inn en bestilling på et par??

  5. Hmm, ja men jeg kan ikke få noen tidsfrist på det, fordi jeg har en del ting i kø nå🙂

Legg igjen en kommentar

