Påskebloggerier

Påske er så kjedelig. Men dog stille, og det er deilig. Men guuud så kjedelig. Jeg strikker votter for tiden. Ble veldig inspirert da jeg oppdaget at jeg kunne strikke mønstervotter (se forrige innlegg.) Så nå har jeg strikket 3 forskjellige høyrevotter. Jeg burde skamme meg og sette i gang med venstrevottene snarest.

Her er et høykvalitets webcambilde av en halvferdig flaggermusvott. Trollet i bakgrunnen er meg, og jeg bruker IKKE briller til daglig. (ikke noe galt i å bruke briller altså, men jeg gjør altså ikke det. Bare hvis jeg husker det når jeg leser / ser på tv / ordner på pcn / strikker / er på kurs eller seminar)

Må vise noe jeg kom over på nettet her forleden. Jeg planlegger jo alltid en eller annen tattovering, og denne tegningen kunne så absolutt vært noe å bygge videre på. Men ikke rosa, jækk…

Og se her, sjekk ut dette garnet da. Lykken hadde vært fullkommen hvis jeg hadde fått kloa i dette. Jeg elsker øyeepler. Skjerf strikket av tarmegarn med øyeepler hadde bedret livskaliteten min betraktelig.

Nydelig!!! Jeg blir nesten litt rørt.

Har et par ting jeg har fått i gave, som jeg har glemt å vise frem. Til jul fikk jeg et glimrende strikkepinneetui av venninne Nina, som hun har sydd helt selv. Jeg vil påstå at en ny livsepoke har startet for min del, da jeg slipper å lete etter pinner i den ekle kurven som jeg brukte før, og som pinnene falt ut av og jeg ble lei meg og rasende når jeg ikke fant akkurat den ene pinnen osv osv. You know. Åssen det er.

(Tigerrabalderet var som vanlig ivrig når det var fotografering på gang, jeg måtte love å legge inn bilde av ham for at han skulle flytte seg.)

Jeg hadde bursdag denne måneden, og ble veldig veldig gammel.  Av min kjære, snille og gode kusine Elin, fikk jeg en fin strikkekurv. Veldig smart, hadde ikke sånn fra før. Kurven er selvfølgelig svart, for å matche mitt utrolig tøffe og rocka image. Oppi kurven lå det tre nøster med Robust, og moccabønner. (muligens for å matche alderen min). Moccabønnene var forresten mye bedre enn jeg husket, anbefales på det sterkeste.

Det går helt fint å ha øl i kurven også.

Og et bilde til av den innpåslitne katta…

Håper og ønsker at alle får en fortsatt fin, rolig, avslappende, hot, romantisk, inspirerende påske. (eller, hvis man jobber, som jeg skal gjøre resten av påsken, en svært lønnsom og innbringende påske. To stikkord her er «røde dager» og «133%»

4 thoughts on “Påskebloggerier

  1. oooo! Likte garnet med øyeepler! Sånt må jeg jammen fikse meg på rokken min:-D bare at jeg vil ha litt mer rødt i selve garnet så det ser mer ut som synsnerve enn tarm LOL
    Vottene dine er ikke til å kimse av heller, og tattoveringa er slett ikke borte vekk! (enig ang rosa)
    Strikkekurv er veldig kjekt å ha, mokkabønner har jeg ikke smakt på eviheter men kanskje jeg tar til meg rådet og går til anskaffelse en dag:-P

    Hils Pus

  2. Synsnerverødt hørtes ut som en god ide🙂 Er du virkelig så flink, heldige kreative deg? Si ifra hvis du i vanvare lager altfor mye øyeeplegarn og må selge vekk. Da står jeg parat med pengepungen🙂
    Pus hilser tilbake og sier mjau🙂

  3. Heisan! Så fine flaggermusvotter!
    Tegningene, har du laget de selv? Where is the end! var helt min gate :o)

    Fortsatt fin påske!

  4. Marit, har nok ikke tegnet tegningene selv. Funnet dem på nett🙂

Legg igjen en kommentar

