Hva man kan bruke rester til

Jeg har så utrolig mye restegarn. Og jeg har liksom lovt / pålagt meg selv å prøve å bruke så mye av dette som mulig, for det er ikke sjanse i havet for at noe blir kastet. Og jeg begynner å få plassmangel. Så jeg vrir og vrenger hjernen for å finne ut hva alt sammen kan brukes til, samtidig som tingene ikke skal se ut som noe jeg har slengt sammen helt tilfeldig. Har blitt et par hekleluer til i løpet av helga, samt at jeg har et par prosjekter på gang som ikke er ferdig ennå.

Har laget et par av «mine egne» luer igjen.

Den første er en blanding av gud hvet hva, Eskimo og Cortina blant annet.

Også denne da, av åpenbare årsaker døpt til «vepselua»:

Luemodell 1:

Luemodell 2:

Jeg har veldig mye bomullsgarn, rester altså. Jeg bruker ikke bomullsgarn veldig ofte, jeg får fnatt hvis jeg blir svett i henda og det begynner å knirke i strikketøyet. Har fått en del av tante Kari, og så har mamma plukket med seg litt fra loppis. Og noe har jeg kjøpt selv. Men det er jo veldig praktisk til sommertøy til barn, og jeg fant en oppskrift på en søt sommertopp. hos Pickles. Det vil si, jeg tok utgangspunkt i den oppskriften, men bruker tykkere pinner i tillegg til at jeg dropper mønsteret på bolen og strikker striper istedet. Sånn at den blir mer tunika enn topp🙂 Sånn ser den ut foreløpig:

Har også plukket frem en UFO fra ufofarmen min, som jeg var veldig ivrig med å strikke på i natt. Får håpe at iveren fortsetter til sjalet er ferdig. Følger ingen oppskrift her, strikker kun rett med avbrekk av en hullrad på hver 8. pinne omtrent. Garnet er Fame Trend fra Marks&Kattens, og som jeg har sagt før så digger jeg det garnet🙂

Takk for følget, vi sees plutselig🙂

4 thoughts on “Hva man kan bruke rester til

  1. stilige luer. greit å bli kvitt litt rester også. iallfall når det blir fine luer av det :))
    ha en flott uke !!

Legg igjen en kommentar

