Thorpe!

Thorpe er navnet på en veldig populær lueoppskrift jeg har funnet på Ravelry. Jeg la merke til den for lenge siden, og har glemt å lage den. Hver gang jeg har ramlet over den på nettet så har jeg tenkt «åjaaa, den ja, den må jeg lage snart». Og nå har jeg endelig laget den.

Den strikkes fra toppen og ned, noe jeg ikke har prøvd før. Men det var helt greit, ikke noe verre enn å strikke nedenfra og opp. Jeg greide selvfølgelig å føkke opp, sånn at øreklaffene ikke er helt like, men det er det ingen som kan se tror jeg. Har en til på pinnene nå, har endel garnrester som passer perfekt til denne lua.

Jeg har strikket denne i Artic fra Europris, på pinner nr 5. Oppskriften sier pinne 5,5, så jeg lagde den i str L sånn at den ikke skulle bli for snau. Og den ble helt fin i størrelsen egentlig, den kunne kanskje vært en anelse lenger, sånn at den kan dras nesten ned i øynene. Men er ikke sikkert at alle liker luene sine sånn da.

Har et par bilder av den her, min vante luemodell var utilgjengelig i dag, så undertegnede måtte ta bilde av seg selv.

Se så glad jeg er for min nye, trendy lue🙂

Ellers har jeg ikke så mye å melde nå. Jeg har en del forskjellig på pinnene, så det vanker vel et blogginnlegg til snart.

Ha en fortsatt fin uke🙂

4 thoughts on “Thorpe!

  1. Fin lue! Mye annet herlig du har postet også, siden sist jeg fant veien hit. Ha en fin dag!

  2. Fin lue, veldig greit med sånne øreklaffer.

    Artig selskap du hadde i forrige innlegg. Og spennende utvalg av gjester! :o)