Feriepuslerier

Da har jeg også ferie, tre lange uker til ende. Har ikke vært ille heldig med været, men siden valper er ganske likegyldige til været, så har jeg da fått vært en del ute.

På lørdag fikk jeg til og med dyppet mitt legeme i vann, i min elskede Stordammen. Dexter også, som tok sine første svømmetak.

Bildet stjålet fra Fredrikstad kommune sine sider.

Strikker en del for tiden, og er inne i den dårlige trenden at jeg sender avsted ting uten å ta bilde av det først. Og slikt blir det ikke mye blogg av. Så alt jeg har å vise fram i dag er bittesmå babyting. Har fått nyheter om en midtvinterbaby i familien, så jeg måtte skynde meg å få laget sokker og votter. Har mere på pinnene, men det er dette som er helt ferdig.

Disse lagde seg selv på en liten halvtime:

Oppskrift fant jeg i denne bloggen:

Samme oppskrift, men med annen vri. Strikket i Simba garn fra Europris.

Og til sist et par bittesmå sokker i Oda garn (javisst, europris det også). Oppskrift fra hode og hukommelse, 20 masker på pinne nr 5, 1×1 ribbestrikk, båndhæl.

Nå har jeg startet på en lue også, men alt blir liksom så vanskelig når jeg ikke vet om babyen er gutt eller jente. Jeg har jo lyst til å dekorere med knapper, blomster osv, men dumt å overdrive den ene aller andre veien hvis det skulle bomme med kjønnet.

Ønsker alle en fortsatt fin sommer, hvor dere enn måtte befinne dere. Jeg skal i utgangspunktet være hjemme, med ny valp og alt. Men håper på en båttur til min barndoms sommerparadis, Filletassen.