Genserslurverier

Som mange sikkert har fått med seg, så har jeg fått en liten valp, dvergschnauzeren Dexter. Han er vel ikke av den mest frysete hunderasen, men jeg syntes at han kunne trenge en genser til kjølige kveldsturer.  Jeg ble veldig ivrig, og kunne rett og slett ikke gjøre ferdig genseren fort nok. Og resultatet ble mitt mest slurvete strikkeprosjekt noensinne. Og det ble selvfølgelig stygt, heldigvis ble genseren såpass liten at den snart ikke passer lenger uansett.

Jeg fant en oppskrift på Ravelry, rasket sammen det garnet som lå rett i nærheten og var ferdig på et øyeblikk Jeg har klippet av flere tråder istedet for å sy inn, og ja, generelt slurvet. Men håndarbeidslærerinnen min er ikke her nå så who cares.

Jeg har faktisk gjort noe jobb med dette også, jeg måtte for eksempel improvisere en åpne/lukke-mekanisme i halsen, i tillegg til et lite belte under magen.

Har strikket en lue til også, trenger å fylle opp gaveesken nå, masse bursdager framover.

Dette er en  til av de luene fra Drops design som jeg har strikket før.  Brukt pinne nr 10 her, og en tråd Vivaldi i tillegg til eskimo. Laget en avtagbar blomst, også etter oppskrift fra Drops design.

Luemodellen a.k.a. Kaptein Rødskjegg stilte mer eller mindre frivillig opp i dag:

Skikkelig baggy, nesten som en parodi på baggyluer.


TRYNE!!

Ja  det var vel stort sett det jeg hadde på hjertet.  Nå skal jeg fortsette å drive feriedank🙂

2 thoughts on “Genserslurverier

Legg igjen en kommentar

