En håndfull nytt

Vært dårlig med blogging i det siste altså. Har rett og slett ikke giddet. Har ingen andre kreative unnskyldninger jeg.

Tenkte å vise frem noe av det jeg har laget mens jeg ikke har blogget.

Jeg har hatt planer om å lage Diamond handwarmers lenge, og nå fikk jeg endelig somlet meg til det. Fant mønster på Ravelry, og satte igang. Innser nå at jeg gjerne kunne brukt et annet garn, da «diamanten» forsvant litt i de kaotiske fargeskiftningene. Garnet er forøvrig Labbetuss-garn fra Trysilgarn.

Legg merke til at jeg føkka opp diamanten på venstre vante.

Matchende neglelakk🙂 Disse er gitt bort i gave til søteste Turid som nettopp har fyllt år.

Videre har jeg heklet et lite sjal til ei lita frøken som snart har bursdag.  Brukt diverse rester av tynn mohair og heklenål nr 5.

Det er alltid bebiser underveis, og det er derfor viktig å ha litt småplagg liggende sånn at man kan hjelpe ferske små mennesker å holde seg varme. Jeg kjøpte noe Sublime garn på et opphørssalg i Aurland i fjor. Garnet er blanding av alskens herligheter, myk merino, silke og noe annet jeg ikke husker  Oppskriften heter Felix`s cardigan og finnes HER. Har ikke sydd inn tråder ennå, og heller ikke sydd i knapper. Vet jo ikke om mottagerbebisen er gutt eller jente enda.

Noen ganger lager man noe som blir liggende i gaveskuffen i årevis. Fra før har jeg en vinveske som liksom ikke klaffer helt, samt et barnepannebånd i sykt grusomme farger (fra en konkuranse på din hobby i fjor). Nå tror jeg jaggu at jeg har fått enda en slik gave som kan ligge og ta opp plass. Strikket noen kjappe pulsvarmere  i et ukjent mohairgarn fra loppis. De er for store for vanlige kvinnehender (ikke meg da, for jeg har arvet min fars enorme never), og for femi for menn (sier sambo). I tillegg er de bittelitt stygge synes jeg.

usj…

Fant en enkel oppskrift på barnevotter på sidene til Garnstudio, som passet fint siden jeg har litt eskimo liggende. (oppskrift her) Disse er vel i str 4 år eller deromkring . Har flere på gang også, i str 7-8 år.

Har prøvdd meg på et mariuspannebånd, for å øve meg på genseren jeg skal strikke til fjortisen. På grunn av sterk sol og manglende damping av arbeidet, så kommer ikke mønsteret så godt frem på bildet. Det ser finere ut i virkeligheten. Strikket i sportsgarn i lilla og hvitt.

Sist jeg var på Europris så kjøpte jeg mere Simba garn. Angret litt på det rosa garnet, det virket mye finere mens det fortsatt var på nøstet. Ble liksom litt vel rosa etter min smak. Men finner sikkert noen fjortiser som vil like det. Lagde et par pulsvarmere i vaffelmønster, samt et par slip-in, tykke sokker.

Helt til slutt kan jeg by på litt dessert. Verdens vakreste hundejente, Luka, fødte to små valper tirsdag 31.8 og de har jeg hilst på i dag. Og tatt bilder av selvfølgelig🙂 De er helt surrealistisk små, og øyne og ører er lukket enda. Og det lukter allerede varm hund av dem❤

mmmmm….. hundemorsmelk…..

De sorte fregnene vil spre seg sånn at hele snuten og munnpartiet blir helt sort. Flinke naturen!!!

Det var alt, sees plutselig🙂

4 thoughts on “En håndfull nytt

  1. Så masse fin strikk da!!! Skjønner at det blir lite blogging med denne mengden strikking! Du har en koselig blogg, og du ligger på min blogg liste!!

    Tine

  2. Takk for det Tine, hyggelig at du stakk innom🙂 Ha en fortsatt fin søndag.

  3. Hahah, jeg må le…Du skal se min bunke av «mislykkede» ting som blir liggende nederst i kurven! Feilkjøp av garn, rare fasonger og størrelse, you name it. Det er mye rart der🙂 Men kaste det? næææh…. De pulsvantene var kjempesøte da! Jeg skjønner hvorfor du syns de ser rare ut med det garnet, men de ser jo egentlig bare søte og veldig varme ut❤

Legg igjen en kommentar

