Et års galskap

Jeg snakker om Luegalskap.

52 luer på ett år betyr det. Heldige meg og heldige familien min som får så mye pene luer.

Er allerede i gang da, tre stk har jeg laget,

Dette er den populære «Look alike» lua fra VM på ski i fjor. Oppskriften fant jeg hos LIlle Rosin.

Garnet er Artic.

Disse er strikket i rester av Artic, Alfa og Big Fabel.

Og med det samme vi er inne på rester: Har hørt folk si at dety et så kjipt med strikkeblogger fordi det brukes så mye restegarn. HVA?? Å bruke rstegarn er en dyd. i dette ekle bruk-og-kast samfunnet. Live with it!

Jeg har jo vært fraværende fra bloggen en stund, og det skyldes i bunn og grunn at jeg strikket en fin monsterbukse med tilhørende sokker i gave, og så glemte jeg å ta bilde av det. Jeg var så stolt og gledet meg til å vise frem i bloggen. Så da mistet jeg liksom litt piffen. Men er glad igjen nå da🙂

Har heklet et lite sjal også, i Kauni. Nøstet som aldri ble tomt.

fint som tørkle også

Også helt til slutt har jeg strikket et laaaangt skjerf til en kompis. La opp 400 masker på pinne nr 5 og brukte RESTEGARN.  Skjerfet ble 2,5 meter og går mange ganger rundt en kald hals🙂

En liten applaus til den flinke og kjekke modellen🙂

10 thoughts on “Et års galskap

  1. Flotte luer! Gleder meg til å følge med på alle luene dine.
    De andre prosjektene var også flotte.
    Restegarn er gøy!

  2. Hei Lise!!

    Så massemasse fint du har strikket🙂
    Mange fine luer! Strikkedilla er over meg igjen også og jeg har lyst til å lage mange ting på en gang som helst skulle vært ferdig i går.. hehe🙂 med bebis i hus får jeg ikke gjort på lang nær det jeg skulle ønske, men det er jammen morro med baby altså!

    Og for en nydelig modell du har🙂 ser jeg en viss likhet til deg eller??

    Klem fra Anette

  3. Takk for det Anette, og javisst er det moro med baby🙂

    Mulig vesla ligner litt, det er folk som mener det. Men når de ser faren hennes så ombestemmer de seg. De er nemlig helt prikk like, nesten så det er litt skummelt🙂

    klemklem

  4. Så masse fint du har i bloggen din. Og for non herlige luer.

    Takk, takk for superhyggelig kommentar i bloggen min .O)

  5. Jo det skulle bare mangle, du er utrolig kreativ og produktiv🙂

  6. Hej! Oj vilken fart på stickorna du har. och så många mössor eller luver du gjort. Härlig hobby det här.

  7. Luedilla er bare herlig! Jeg hadde luedilla for et par år siden…vel…det ga seg vel ikke helt før i vinter en gang… Men jeg prøver å bytte «prosjekt» hver jul da. Så ett år er det skjerf, ett annet år tøfler, luer, ifjor var det sitteunderlag, og i år er det vel egentlig grytekluter tror jeg *gruble* Råfine luer du strikker!

    Tips; http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=115&d_id=21&lang=no Siden jeg bare hekler, fikk jeg mamma til å strikke denne for meg, og den lua er det helt perfekt fasong på❤ Elsk🙂

    -og jeg er helt enig med deg. Å ikke bruke rester er snobberi! Alle rester kan brukes til noe!

    Ha en fin dag!

  8. Ja det går litt sånn i rykk og napp🙂 Enten full fart eller helt stille, hehe

  9. Ja den lua er knallfin, den har jeg hatt store planer om lenge🙂 Takk for at du minnet meg på den🙂