Fem ferske luer

Jeg er fortsatt ivrig med luestrikkingen, med tanke på Luegalskapen på Hobbyforum. Har flere forskjellige på pinnene samtidig nå, og freser igjennom potensielle fremtidige oppskrifter på Ravelry hver dag. Har fått ferdig 5 luer til siden sist, da er vi oppe i 8 totalt. Tenker jeg bare viser dem frem jeg🙂

Kun en av dem er heklet, nemlig denne:

Så en liten Toasty Topper fra Knitty. Laget av Kauni med pinner nr 5. Den ble egentlig litt slaskete, men likevel finere enn på bildet.

Har lenge hatt lyst til å lage en Aviatrix-lue, og nå har jeg endelig gjort det. To til og med. Kjapp og morsomt prosjekt, og luene er jo bare så kule.

Beklager uklart bilde, jeg ville gjerne slippe å bruke blitzen som ødela fargene. Gjorde lua litt mindre harry ved å tilsette en stk. heklet blomst.

Og den andre, lilla denne gangen🙂

Spøkelseslampen er modell i dag.

Det er flere andre Luegale som har strikket Gehry, en søt lue som man kan finne på Ravelry. Så i dag har jeg også laget en. Det var ganske moro, kommer nok til å lage fler. Første gang jeg har laget noe som helst med fletter, så det er litt stas synes jeg.

Brukte pinne nr 7 og Simba garn.

Den gaaaamle, slitne håndballen er modell.

Denne passer sannsynligvis en person med hode på størrelse med en håndball.

Så sånn var det med det.

5 thoughts on “Fem ferske luer

  1. Jeg kjenner ei lita tulle som ble sååååå glad for den hjemme strikka lua med pene hvite og grønne blomsten som ei er harry.Ungen likte den nye hjelmen sin hoooo :ø)
    For ikke å snakke om de kule vottene,moro å se en så glad unge som tar de stolt av å på om og om igjen .
    Nyt romjulen og ha ett fantastisk 2011 Fizen min

  2. Den er litt sånn gladharry vel? Kul å strikke, du burde teste ut oppskriften.
    Og artig at frøkna likte det🙂

    Fortsatt god jul til deg også, og et herlighetens glade nye år.

    suss i lullen

  3. jeg er en jente på12 snart 13 år og er veldig flink til å strikke men er den muffin lua veldig avangsert??:) plis svar kjappt!

  4. Du din frekke lille dritt. Svar for faen? Er det en måte å snakke til folk på? Jeg har ikke vært noe særlig på nett etter at landet vårt gikk til helvete, så beklager, din bortskjemte lille møkkaunge, for at jeg ikke står til tjeneste hele tiden.

    Nei, lua er ikke vanskelig å strikke, leser du oppskriften så ser du raskt det.