Luedryss

Ja jeg fortsetter å strikke luer og diverse julegaver jeg da.  Holder på med både sokker og votter også, men luene går visst raskest unna nå. Blir så inspirert av å se hva de andre i Luegalskapen strikker.

Har tre luer til å vise frem. Den første er en Turn a square hat, strikket i Gjestal superwash og kauni.

Oppskriften fantjeg på Ravelry, men det lar seg sikkert gjøre å finne den på annet vis.

Har lenge ønsket meg en langlue med dusk, så jeg samlet sammen masse lilla garnrester og knotet sammen en slik en. Brukte ingen spesiell oppskrift egentlig, så den ble ikke helt sånn som jeg hadde sett for meg inni hodet. Men den funker!

Lysforholdene suger, så istedet for å velge mellom pest eller kolera, så viser jeg frem to ræva bilder. Jeg ønsker meg speilrefleks til jul….

Også til sist, en liten Cupcake-lue. Funnet i denne bloggen. Nok en gang strikket i Gjestal (Gjestdal? Gjesdal?) Pinne nr 4, så denne ble litt større enn den i oppskriften.

Og det folketomme torget i bakgrunnen.

I dag har de tent granen på torget, så nå er det litt sånn skomakergata her. Det skal det masete torget ha, det er koselig her sånn ved juletider. Nesten sånn sat det veier opp for den forferdelige, støyende fontenen som terroriserer meg hver sommer. Men bare nesten.