og så, over til noe helt annet

Tenkte jeg skulle poste litt for de som stiller seg revnende likegyldige til luer. For jeg får jo gjort annet enn å strikke luer, er ikke alle som ønsker seg det til jul heller.

Først et par sokker, random oppskrift, rubin garn, pinne nr 4

Disse er bortbestilt, så ingen får disse under treet i år.

Et par ankelsokker, i Labbetuss garn, også pinner nr 4.

Disse ble i sin helhet strikket på todagers seminar i oktober. (nei, ikke et strikkeseminar). Jeg pleier å sitte og duppe litt på sånne dager, så i år tillot jeg meg å strikke, da jeg anser det som bedre å tross alt være våken og få med seg ting på dagens program enn å være helt i ørska og sitte og drømme og sikle med øynene rullende i hodet.

Så har jeg strikket pulsvarmere, ikke det mest vanlige til meg å være. Fant mønster på disse på Ravelry, og de er også strikket i Labbetuss på pinner nr 4. (ja jeg har andre pinnestørrelser også). Mønsteret heter Susies reading mitts. Disse blir ihvertfall julegave, disse er tiltenkt en helt spesiell person som er som en søster for meg😉

Disse gikk veldig lett å strikke, men jeg må»innrømme at jeg var litt lei meg i natt når jeg satt og skulle sy opp 4 brettekanter PENT. Men jeg greide det, og nå er jeg glad igjen heldigvis.

Nå skal jeg nyte mitt nypyntede adventshjem, tror jeg skal ta bilder av min favorittjulepynt og legge ut i morgen. En stor og to små trestjerner malt i sort og gull, kjøpt for sikkert ti år siden.  Pene❤

2 thoughts on “og så, over til noe helt annet

  1. De pulsvarmerne var utrolig lekkre:)
    masse annet flott her også, men jeg fallt virkelig for pulsvarmerne herlig farge.
    Ha en riktig god helg.