Luefabrikk

Sikkert kjedelig å lese en strikkeblogg med bare luer. Jeg lover å skjerpe meg og lage noe annet snart også. Sokker kanskje….. Men trenger garn.  Og er litt blakk. (jotakk, strømregningen fra helvete). Så intill neste lønning så får det bli med luer tror jeg, hvis det ikke kan være at jeg har gjemt noe strømpegarn på et lurt sted.

Jeg holder jo på med den Luegalskapen på hobbyforum, så, for de som ikke har fått det med seg, det er grunnen til denne maniske luestrikkingen. Vi skal altså strikke 52 luer på ett år, og det blir så vidt jeg kan kalkulkere meg frem til, en i uka. Så jeg ligger bittelitt foran skjema, og det kan komme godt med i late perioder. Eller travle, det kommer litt an på.,  Jeg har 4 stk å vise fram i dag, jeg har nå srikket 17 luer fra 26/10.

 

 

Gehry har jeg laget tidligere, men denne ble finere. Og mindre. Skulle ønske jeg visste hva slags garn og pinner jeg må bruke for å få denne i voksen størrelse.. Denne her passer en 4 åring kanskje, den forrige, hvor jeg brukte en halv str større pinner, passer en 8 åring. Denne her er av Artic garn, og strikket med pinner 5,5. Liker fortsatt å strikke denne, så blir nok fler.

 

 

Denne finnes det nok ingen oppskrift på, den ble til langt inne i hodet mitt. Er egentlig veldig fin, men det kommer ikke så godt fram. Ble god og baggy og litt beret-aktig. (Legg merke til den nyyydelige modellen min, som er min øyensten) Brukt sportsgarn fra europris og en tråd vivaldi for litt mere fluff. Pinner 5,5 her også.

 

 

 

 

Strikket i Artic, etter eget hode. Det kan man ikke se på bildet, men det er sort og lilla. Altså min. Alt sort og lilla er mitt. Pinner nr 6.

 

tri

Felicity hat Denne ble ganske liten altså, enda jeg fulgte anvisningene. Tror jeg. Jeg brukte ihvertfall Big Fabel garn og pinne nr 5. Men får gi den til en med lite hode da.

 

Nå skal jeg fortsette å strikke luer, og kanskje sokker… Strikke gjerne en lue eller fem du også🙂

 

 

3 thoughts on “Luefabrikk

  1. Så mange fine luer du har strikket! Masse ispirasjon å finne i bloggen din. Jeg har strikket Eskimo – hals etter din oppskrift. Supergod! Tusen takk for at du deler oppskrift med oss andre. Jeg linker til deg i innlegget mitt og håper det er greit🙂

Legg igjen en kommentar

