Evighetsvinteren fra Helvete

Synes denne vinteren har vært sååå lang. Det verste er ikke kulden, eller snøen. Det er glatta. Jeg går med museskritt i frykt for å gå på snørra, jeg sklir stort sett sidelengs med bilen istedetfor å kjøre pent framover. Jeg hater det. Kommunen / fylket har gjort en usedvanlig dårlig jobb i år når det kommer til å holde veiene trygge og fremkommelige.  I følge lokalavisa så har kommunen kun en stk isskrapebil, som kan fjerne digre issvuller fra veiene. Litt synd, siden hele verden er dekket av et 15 cm tykt lag med stålis akkurat nå. Jaja, er ikke noe poeng i å sutre over det, det blir ikke noe bedre uansett.

Dexter, på sin side, digger vinter. Han skuffer snø med snuta hver eneste dag. Og beinflyr over snødekket landskap med et hundeglis om munnen🙂 Se så glad han er.

 

 

Hoppsan, der fikk jeg sannelig vist frem genseren hans også. Strikket etter en oppskrift fra Drops design. Har strikke flere hundegensere tidligere, men denne er den jeg er mest fornøyd med.

 

 

Pølse må til, på søndagstur. Tenk at den lille uskyldige bylten vi kjøpte i Juni har vokst seg til en så stram og kjekk ung dvergschnauzermann. Legg merke til hvor flink jeg har blitt til å klippe hode og ansikt i tråd med rasestandarden. Snart, når det blir bittelitt mildere, skal vi en tur til oppdretteren i Rakkestad for å nappe pelsen for første gang, krysser fingrene for at det går greit.

 

***

 

Har strikket et par luer til, innimellom all skliingen på glatta.

 

Helt vanlig, plain, ribbestrikket lue. Denne passer vel best til en gutt, ser jeg for meg.

 

Denne er modifisert fra en oppskrift fra Drops design. Har laget noen av disse før. Denne er strikket i Polar, på pinne nr 10 og er utrolig tjukk og varm. Den er overrekt min thailandske og veldig frysete svigerinne. (overrekt? det kan vel ikke være riktig? Overrukket? nevermind…)

 

 

 

Legg igjen en kommentar

