Magic Loop for alle!!

Jeg så en bilde-tutorial her om dagen, om hvordan strikke med magic loop-metoden. Som jeg endelig skjønte. Alle andre jeg har lest eller sett før, sto for meg som noe jeg aldri i verden kom til å beherske. Så der tok jeg feil.

I natt surfet jeg rundt på strikkesider, og fant ut at jeg ville lære meg å strikke to sokker samtidig. Noen opererer med hele 3 rundpinner for å få til dette. Skjønner ikke helt vitsen med det, siden jeg oppdaget at man enkelt og greit kan bruke magic loop-metoden her også. Jeg har testet det ut, og ble veldig motløs og lei allerede etter 3 omganger. Men så skjerpet jeg meg og prøvde litt til, og det var ikke så veldig vanskelig det heller faktisk.

Dette er bildetutorialen jeg lærte det fra:
2 sokker samtidig

Tenk så kjekt å kunne da, da slipper man å ha det vondt og kjedelig, og ha lyst til å helle bensin over strikketøyet og tenne på, når man strikker den andre, onde onde sokken.

 

Grunnen til at jeg ikke poster bilder av nye ting jeg har laget, er fordi det ikke er noe som er ferdig rett og slett. Jeg holder på med veldig mye forskjellig, til dels (for meg) krevende ting. I tillegg til jeg har begynt på ting og deretter ombestemt meg og rekket opp igjen.  Mye tull med andre ord.  Har et par til med spirogyra-pulsvarmere på pinnene. Nesten halvveis på nr 2. Med magic loop så klart🙂 Et par luer er underveis, til Luegalskapen. Jo, så strikker jeg et par av de superduperultrapopulære Bellas mittens. Skjønner godt at de er populære, for de er jammen utrolig fine. Har kjøpt garn til enda et par, lurer på om jeg ikke skal strikke begge samtidig, det hadde vært litt artigpartig.

Neste gang kommer det bilder av ting laget med nye og fremadstormende strikkemetoder🙂

6 thoughts on “Magic Loop for alle!!

  1. Tänk att man alltid får lära sig något nytt!
    Har just lärt mig «Magic Loop» som jag använt till min Stjärnhop. Har god lust att prova att sticka två sockar på samma gång…
    /Ann-Britt

  2. Magic loop er utrolig gøy å strikke med når man først har lært seg teknikken😀 Har lært meg å strikke EN sokk slik, kanskje neste utfordring er å strikke TO på den måten😀
    ønsker deg en fin kveld
    /myr

  3. Det er egentlig ikke noe annerledes å strikke to sokker samtidig, det er akkurat det samme prinsippet bare at man opererer med to garnnøster istedet🙂

  4. Ja, vi skal være veldig glade for at vi fortsatt lærer nye ting🙂

  5. Magic loop er genialt =)

    Mange prosjekter på en gang hørtes kjent ut, he he – prøøøver å bli ferdig med en ting om gangen, men er neimen ikke bare lett. Skulle hatt flere armer, egentlig..

    Gleder meg til å se produkts, strålende aften,
    mvh Siv

  6. Jeg driver meg selv til vannvidd med alt jeg holder på med. Blir litt rot ut av multiple prosjekter kan man si.

Legg igjen en kommentar

