Spirogyra vol. 2

Ja, spirogyra vel, de som er oppkalt etter den algen du vet. Laget et par til.

Lagde den korte versjonen nå. I billiggarn fra Europris. Sportsgarn eller noe sånt. Med magic loop på pinner nr 3. Disse ble vel i største laget vil jeg si, så hvis jeg skal lage enda fler av disse så må jeg velge tynnere garn.

Deilig å bli ferdig med dem. De har vært jobbestrikketøyet mitt, og jeg gjorde dem ferdig på senvakt i går. Ekstra glad ble jeg fordi jeg trengte rundpinnen til noe annet.

De ser ekstra store ut på modellen, for hun har veldig små og tandre hender og armer. (underarmer vel og merke, overarmene har taekwondomuskler).

For å oppsummere de siste dagers strikkeinnsats så har jeg som sagt gjort ferdig spirogyraene, lagt opp og strikket på et par havskumsokker (er snart ferdig med leggen) og strikket bittelitt på den heresens mappa til nettbrettet.  Hater det strikketøyet fra dypet av mitt hjerte. Mulig jeg har strikket litt på de gusjegrønne vottene også, de har ihvertfall ligget her på bordet og rotet til inntil noen «ryddet» dem bort på skjenken. Jo, så har det vel blitt et par fattige omganger på de «to sokker i slengen» sokkene, og jeg må innrømme at jeg misliker metoden mer og mer. Gruer meg til jeg skal løse problemet med å plukke opp hælmasker med to sokker på pinnen.

Jeg har også pådratt meg en strikkerelatert skade i venstre pekefinger. Akkurat der hvor de tynneste strikkepinnene streifer fingeren ved hver maske, har jeg fått en træl. Og nå har den SPRUKKET: au au au.  Og jeg har ikke plaster, og sokkene er så morsomme å strikke, så jeg kommer nok aldri til å bli bra.

2 thoughts on “Spirogyra vol. 2