Mormorteppe underveis

Mormorteppe er bare noe jeg fant på i farta, aner ikke om det heter det. Jeg har heklet en stor mormorrute da,  som nå er ca en ganger en meter. Nå begynte jeg å bli litt lei (har ikke heklet noe på teppet på flere måneder), så jeg fant ut at jeg skulle ha en rad rundt med «vanlige» lapper, som et avbrekk i et ellers monotont mønster. Så det er det jeg holder på med da, hekler de lappene. 28 trenger jeg for å komme rundt.

Bruker masse rester av rubin, superwash, sportsgarn etc og nål nr 5. Mye farger, men holder meg til ulike variasjoner av lilla, lime, grått, hvitt turkis og litt gult.

i skrivende stund har jeg heklet ferdig den ene siden og montert den, samt heklet et par lapper til neste side.

Sjekk lille nysgjerrigper nede til høyre🙂

det var det. Strikker ikke noe særlig om dagen, bare litt når jeg er på jobb. Jeg er griseforkjøla for tiden, så jeg orker ikke å holde på med strikketøy rett og slett. Teer skal jo drikkes, neser skal sprayes og snytes, pastiller skal inntas.Hosting skal utføres, der skal harkes, surkles og tørkes. Og det skal klages og sutres. Bevare meg vel som det skal sutres🙂

5 thoughts on “Mormorteppe underveis

  1. Så flott teppe!
    Artig med flere metaldamer som strikker😉
    Fant ikke noe knapp for å følge bloggen din jeg😦

    Hilsen Lene

  2. Nei det har jeg ikke, for jeg finner ikke ut hvordan jeg gjør det😦

    Vi metaldamer er noen jævler til å strikke, mohahahaha

  3. er det Dexter som er nede i det høyre hjørnet på bilde 1? Finfint teppe. Hadde trodd det ville bli veldig «hullete» etterhvert, men det er jo slettes ikke tilfelle. God bedring med forkjølelse!

  4. Ja det er han Dexter se🙂
    Nei det blir ikke hullete i det hele tatt. Lag du og da vel🙂

Legg igjen en kommentar

