Veskestrikketøy

Jeg, og sikkert mange med meg, har alltid et strikketøy på lur i veska når jeg er utenfor hjemmets fire vegger. Mine veskestrikketøy må oppfylle visse kriterier:

– Det bør helst ikke innebære bytte av pinner underveis, evt kan jeg ha med et prosjekt hvor jeg allerede er ferdig med pinnebyttet.
– Det bør være en oppskrift som jeg enten kan utenat, eller som er så lett at oppskrift ikke behøves.
– Det bør være såpass mye igjen å strikke at jeg garantert ikke kommer til å bli ferdig mens jeg er ute. Og dermed risikere å ikke ha mere strikketøy.
– det skal ikke være for stort, sånn at det ikke er plass i veska.

Veldig mange luer som oppfyller disse kriteriene. Sokker også. Til dels også votter, men jeg har hatt litt dårlig erfaring med det.

Her er to veskestrikketøy ferdig.

Tuvalua. Oppskrift finnes HER. Brukt tykkere pinner og garn en hos originalen, så reduserte litt på maskeantallet.

Oppskrift finnes HER

Tenkte jeg skulle snakke litt om tatovering også. Jeg har siklet etter nye i mange år nå, og nå er jeg endelig i gang. Her er bilder etter den første etappen.  Skal tilbake i juli for å gjøre ferdig.

Hvis noen sliter med å se hva det er så kan jeg opplyse om at det er en blekksprut i vannet. Skal fargelegges med duse pene farger.

Nå kan jeg altså bare sette i gang og planlegge strikketatoveringen som skal pryde den andre armen.

Strikker ellers på pulsvarmere som bare er noen minuter unna ferdigstillelse. Og En muffinslue til🙂

Takk for meg🙂