Utekontor og utestrikkeri

Eller, blir feil å kalle det kontor. Jobber jo ikke her. Bare koser meg.  Jag satt og strikket under markisen på verandaen i formiddag, og måtte ha med pcn for å lese oppskrift derfra.

Må innrømme at det er litt rot her ute, vi er liksom ikke helt ferdig med våropprydningen ennå…

Legg merke til ny lue. En Thorpe. Nr 29 i luegalskapen.

Denne er strikket på pinner nr 5,5 tror jeg. Eller 6, er ikke sikker. Brukte ihvertfall det som stod i oppskriften. En tråd superwash fra gjestdal og en tråd Marks & kattens Fame trend. Største størrelsen. Endelig greide jeg å lage en Thorpe som passer voksne hoder.

Fikk plutselig inderlig lyst til å strikke to pulsvarmere samtidig med magic loop. Så da tok jeg en stor rundpinne nr 4, og et nøste grått superwashgarn. Så rotet jeg rundt inne på Ravelry til jeg fant denne.

Mine er strikket av Superwash fra Trysilgarn. Ja jeg vet, veldig mye trysilgarn på meg i det siste. Det er det eneste jeg har igjen omtrent av garn. Ja, samt alt det fine mohairgarnet jeg fikk av Tordis. Og tusen millioner restenøster av ymse kvaliteter. Jaja nok om det, tilbake til pulsvarmerne.

Litt overkill med pulsvarmere i solsteken på verandaen, men so what…

Har et nytt par med samme pulsvarmere på  pinnene nå. Samt en ny muffinslue som veskestrikketøy.

Må bare vise frem et nytt bilde av sjarmøren vår,  Dexter før jeg sier ha det for i dag🙂

4 thoughts on “Utekontor og utestrikkeri

  1. Så fin lue. Og så mange fine luer du har postet i bloggen din også. Det skal bli spennende å se tattoveringen din ferdig.
    Ha en fin st.hans i dag.

  2. Fin lue da, og pulsere.
    Er egentlig smart vet du, å strikke høstplagg på sommeren: jeg bruker å strikke de på høsten fordi jeg fryser og det er ikke smart jeg lover;-)

    Og så godfin krøllsjegghund da<3

  3. Tusen takk Sipusa🙂 Ja det blir i seineste laget å skulle strikke seg varm om høsten. Og vinteren. Dette fører ofte til at jeg må bruke lue/votter/skjerf mye lenger enn det som er sosialt akseptert, siden jeg føler at jeg må bruke tingene jeg har gjort ferdig i løpet vinteren og våren masse masse🙂

  4. Tusen takk🙂 ja jeg skal nok skryte litt av det ferdige resultatet her på bloggen.