Små og litt større

Små og litt større pulsvarmere. Må få litt avbrekk fra luene, så da strikker jeg gjerne såntnoe.  Har laget et par til baby, de passer vel muligens en bebis fra 3 mnd og opp til året. Vanskelig å ssi når jeg ikke har noen baby å prøve på.

Fant oppskrift på Ravelry, jeg har strikket to par av disse tidligere. Mønsteret heter «Sucky thumb mitts». De er strikket med Sandnes alpakka på pinner nr 3. Prøvde meg på to samtidig nå også, men det ble så smått at det bare ble knot med tråder og elendighet. Men strikket med magic loop da.

De større pulsvarmerne er jeg egentlig litt irritert på. Oppskriften villedet meg til å tro, siden navnet er «one hour mitts», at dette var et rask og enkelt prosjekt. men dengang ei. Det var mye fellig, øking og styring. Og de var slettes ikke ferdig på en time. Ikke to heller.  Prikken over ien viser seg å være, etter å ha prøvd å ta på meg de ferdige vantene, at de er bittesmå. Til og med fjortisens tandre små lanker var altfor store. Så de passer vel  personer som er mellom 8 og 12  år gamle, som har en håndstørrelse som ikke avviker fra gjennomsnittet i den aktuelle aldersgruppen.

Jeg strikket disse av Iglo garn, på pinner nr 6. Som angitt i oppskriften. 2 på engang med magic loop. Hvis jeg noensinne skal strikke fler av disse, noe jeg sterkt betviler, så skal jeg bruke pinner nr 7 istedet.

Luegalskapen får sine bidrag fra meg jevnt og trutt, så jeg har en ferdig lue å vise fram også.

Jeg dummet meg litt ut på denne, da oppskriften absolutt har potensiale. Jeg fikk for meg at det ville være en god ide å lage striper. Og det angrer jeg på, den hadde vært mye finere i ensfarget eller evt selvstripende garn. Har en ny, ensfarget på pinnene nå da.

Robins egg blue hat finner du her. Strikket på pinne nr 6, med Iglo garn. Resirkulert, gammel treknapp til «flippen».

Ellers strikker jeg som sagt på en Egg blue til, i hvitt, votter av hjemmefarget Kool Aid garn, og en enkel lue i Labbetuss garn.

På gjensyn, og ha en super, avslappende, inspirerende og kreativ helg🙂

2 thoughts on “Små og litt større

  1. Hei Lise!!!
    Jeg syns den stripete lua var helt skjønn jeg🙂 Har den fått noen eier?? Ellers så vet jeg om en mamma som godt kunne tenke seg å kjøpe en sånn til ettåringen sin😉
    Du er jaggu effektiv på strikkefronten altså!
    Vi sees plutselig!
    Klem fra Anette

    koselig å se at du linker til bloggen min forresten🙂 der har det vært stillstand lenge nå, men jeg ser at det detter folk innom allikevel. artig det! kanskje jeg tar opp tråden igjen etter sommeren.

  2. Har ikke fått noen ny eier ennå nei, har ikke lagt den ut for salg. Men vet du, den er veldig stor, så jeg tror nok at lillegutt vil gå seg bort inne i den.

    Blogging går veldig i rykk og napp. Har hatt lange perioder med dårlig aktivitet. Men har vært ivrig nå i det siste ja🙂

    Snakkes brått ja🙂

Legg igjen en kommentar

