Historien fortsetter.

Gjort ferdig to luer til i dag. Eller, den ene var ferdig, skulle bare toves. Så den har blitt tovet i dag.

Hadde i utgangspunktet ingen planer om å tove lua, jeg er ikke begeistret for tovede hodeplagg. Men den ble så sykt stor, skjønner ikke hva jeg har tenkt på. Får skylde på varmen. Uansett, den ble ikke sånn aller verst. Ble en beret lissom. Luemodellen er ute og flyr, så den kommer liksom ikke til sin rett på bildet uten blondinens hode inni.

I finished two hats today. One of them was finished and just needed to be felted. And so I felted it🙂 I actually had no intensions to felt it, but it became so big. It must be the heat messing with my head. I think it came out ok. Like a beret. My little hat-model is out, so I have to show you the hat without the blonds little head inside.

 

Har strikket ferdig enda en bomullslue. Det er den Tuva hat som jeg har nevnt her i bloggen før. Heklet blomstn etter oppskrift fra Garnstudio.  Dette blir da lue 40 i luegalskapen, bare 12 igjen🙂

I made another cotton hat. Its the Tuva hat  pattern that I have mentioned in this blog earlier. The flower is a pattern from Garnstudio. This is my hat nr 40 in Luegalskap, 12 more to go until finished🙂

Foruten å pusle med disse luene, så har jeg igjen ryddet i garnlageret.Det er ikke lenge siden jeg ryddet og kastet 3 bæreposer med kaotiske, sammenfiltrede rester, fra strikkekurvene rundt omkring, og i dag kastet jeg hele 5 poser med ubrukelig drit fra lageret i garderobeskapet. Nå gjenstår bare å rydde i alle prosjektene mine som bor på hylla under salongbordet og gjør det utrivelig rundt seg.

I finally organized my yarn. I just threw away 3 bags of  useless scraps of yarn, and today I got rid of 5 more bags of rubbish yarn from my tiny storage in the closet. Now I just have to sort out the ufos under the table.

Mens jeg ryddet fikk jeg flere gledelige gjensyn med prosjekter som ble påbegynt for flere år siden, og jeg tok fram et par som jeg fikk lyst til å gjøre ferdig. Her for eksempel, Crosswalkers hvor en halv fot gjenstår. Ikke noe problem å gjøre ferdig vettu.

While I was organizing, I had a few happy reunions with some old ufos, and I picked out a few that I really want to finish.  Like these Crosswalkers. Only half a foot remains🙂

Liker garnet, mener det er 6-trådet online. Blir mye igjen av nøstet, så det blir vel lue og / eller pulsvarmere av det.

Nå skal jeg henge litt på ravelry, fant noe babyrosa alpakka som jeg vil bruke til noe fint🙂

2 thoughts on “Historien fortsetter.

  1. Dette er virkelig galskap! LUEgalskap😛 Du strikker flotte luer da, det er mer enn jeg tror jeg ville ha gjort hvis jeg hadde blitt med på det samme.. Tror nok mye hadde blitt hastverksarbeid og litt sånn halvveis😉

  2. Skal ikke se bort ifra at det blir litt hastverk sånn mot slutten og tiden er i ferd med å løpe ut, hehe. Men takk🙂

Legg igjen en kommentar

