småting for småtroll

Jeg kan virkelig like å lage ting til de aller  minste menneskene. Tråringer for eksempel. Jeg kjenner en liten frøken som nettopp har fyllt tre, og jeg har laget disse tingene til henne:

Måtte modifisere oppskriften litt, siden jeg ikke fant riktige pinner, pluss at jeg ikke hadde garn som var sånn midt i blinken. Men den ble nå ferdig og ganske fin egentlig. Bunnen er strikket av dobbel babyull, og toppen er av dobbel, tynn alpakka. Har sikkert nevnt det før, men tar den med allikevel. Her er oppskriften. Dette er i tillegg lue nr 46.

Disse tøflene ble ferdige på en time.  Regnbuegarn og heklenål nr 5. Oppskrift  herfra.

Disse har jeg laget flere av tidligere. Lagde disse litt større enn før da, da de andre var til bebiser. Oppskriften heter Sucky thumb mitts og den finnes på Ravelry.

***

Den muffinslua over her er lue 46, her er nr 47. Wafflehat igjen. Oda garn og pinner nr 5. Myk og god🙂

Ellers er jo høsten i full gang, og som alltid nyter jeg den. Spesielt heldig er jeg jo som har en så positiv turkamerat i Dexter. Vi har vært på en god tur i dag, sammen med Luka og hennes matmor.

Tigerpus derimot, han har husarrest.  Han har operert og må gå med krage i en uke.

God bedring Tigern❤

***

Tidligere har jeg fortalt at jeg ønsker meg en strikkerelatert tatovering. Nå har jeg fått time den 12. neste mnd, og jeg gleder meg som en unge. Jeg ser for meg et eller fler garnnøster, hvorav det er stukket strikkepinner i kryss i det ene. Istedetfor knotter på enden av pinnene, så skal det være hodeskaller. Jeg lurer på å ta med saks, knapper, nål osv, men jeg må snakke med tattoomannen først. Jeg tenkte å ha med litt blomster og stæsj, for virkelig å hylle garnet, samt et banner med enten «garn», «Yarn» eller «knitrocks». Ønsker meg gjerne synspunkter på nettopp det.

Denne synes jeg er dritfin forresten.

Takk for følget, og ha en fin uke.


4 thoughts on “småting for småtroll

  1. De var jo helskjønne de skoene! Og digget virkelig den tatoveringen, og håper du viser oss hvilken du velger =)

Legg igjen en kommentar

