Mestringsfølelse og Marisol.

Jeg føler jeg mestrer luestrikking ganske godt nå. Jeg har nemlig fullført luegalskapen. I går strikket jeg siste maske i lue nr 52, siden 26.10 2010. Lært mye, jeg greier nå å improvisere meg frem til riktig maskeantall til de fleste pinnestørrelser og garntyper. Uten oppskrift altså. Jeg tilpasser ferdige oppskrifter til andre størrelser, og har lært meg å lage luer med flettemønster.  Sååå, i tillegg til en velfylt gavepose, er jeg litt strikkekunnskap rikere.

De tre siste luene kommer her:

Nr 50 er en oppskrift som Arne & Carlos har donert til aksjonen Lys i mørke. Det er egentlig et sett, men jeg er jo ikke med på noen skjerfgalskap, så det fikk bli med lua. Lys i mørke oppfordrer folk som strikker / hekler til å lage luer, skjerf og votter og donere til Kirkens Bymisjon. Bra tiltak. Egentlig veldig fint mønster, kommer sikkert til å lage fler.

Nest siste lue er en imrovisert greie, hvor jeg la opp 45 masker på pinne nr 10, med dobbelt, loddent mohairgarn

Har egentlig lært at det ikke er spesiellt heldig for katter å være så utrolig nysgjerrige…

Siste lua er også kraftig improvisert. Tre farger mohairgarn fra bruktbutikk på pinne nr 5,5.

såååå…. det var det🙂

For å feire så strikket jeg en Marisol-mus. Oppskrift fant jeg på Ravelry. Jeg syntes hun ble så naken, så jeg heklet en liten kjole til henne.

Hun ville absolutt sitte ute litt, menjeg kan love at hun fikk fart på akterspeilet da det begynte å regne. Hun flytter senere i dag til en liten jente🙂

Takk for følget, ha en fortsatt fin søndag🙂

3 thoughts on “Mestringsfølelse og Marisol.

  1. Jeg er imponert over alle de luene og over alt du har lært. Veldig kjekt å kunne tilpasse mønster til garntype og pinner. Godt jobba! Og så den søte musa! Herlig! Ha en fin søndagskveld!

  2. Takker for det🙂 Man blir aldri for gammel til å lære heldigvis. God uke til deg🙂

  3. Heisann.

    Du som er så flink til å strikke luer; du vet ikke tilfeldigvis om et mønster/oppskrift på cupcake lue?

Legg igjen en kommentar

