Long time no see

Jeg ser av statistikken at jeg har besøk i bloggen, så jeg har hatt litt dårlig samvittighet for mine manglende bidrag. Jeg skylder på mørketiden. Jeg seriøst hater mørketid.

Kreativiteten svinner hen, og tålmodigheten blir lik null.  Jeg har startet på minst et dusin prosjekter som har stagnert og blitt rekket opp igjen.

I dag er jeg syk og forkjøla på tredje dagen, og hjemme fra jobb. Og jeg kjeder meg. Så da fikk jeg plutselig lyst til å blogge litt. Dessverre hadde jeg ikke tatt bilde av de stakkars få prosjektene mine, så jeg måtte ut på verandaen der et snev av Berit herjet for fullt. Og det begynte å bli mørkt. Og jeg frøs kun iført nattkjole. Så da ble resultatet deretter. Men blogges skal det.

Tja, hvor skal vi begynne? Lua kanskje?

Lua er strikket i online sokkegarn, en veldig tykk utgave. Pinne nr 5. Oppskrift fra min egen logiske sans.

 

Så har jeg strikket et par godt voksne sokker, julegave blir disse. Garnet her er jeg usikker på hva het, de er fra posesalget i sommer. Ull og bomull.  Mønsteret er Blueberry waffle socks. Nesten. Strikket med magic loop, 2 samtidig.

 

Siste ut er et strikket sjal, i kitten mohair. Det er til en liten jente. Strikket riller og økte i sidene og i midten. Heklet en ca 4 cm bred kant rundt for litt «fluff»

 

Hvis ting går etter planen framover nå, så er det snart mer å vise frem i bloggen. En lue hvor det gjenstår kanskje en halvtimes hekling, et par votter hvor det gjenstår å sy i 4 knapper, og setesdalsvottene som er ca 60 prosent ferdiger. Shit, nå kom jeg på en hel haug av ting jeg bør få ferdig. Elendige mørketid, jeg hater deg.

 

Ja, da takker jeg for følget her i dette utrolig positive innlegget, jeg skal skjerpe meg. Lover.

Legg igjen en kommentar

