Brainwaves

Brainwaves er navnet på en hekleoppskrift jeg ramlet over på Ravelry i går.  En lettlaget lue med kule bølgende striper. Jeg bør absolutt lage fler av disse. Egentlig litt synd at jeg ikke oppdaget disse litt tidligere. men nå har jeg meldt meg på en ny «lage 52 luer på ett år» på Ravelry, så da passer det fint med raske, enkle oppskrifter. Den første her er heklet av det første garnet jeg fant da jeg hysterisk rev til meg det som var i nærheten, fordi det nesten klikket for meg da jeg fant oppskriften. Av glede og entusiasme. Så den beige fargen er noe syntetisk fra sommerens posesalg, de to andre fargene er trysilgarn.  Luen burde blokkes for å konvertere boblemønster til bølgemønster🙂

Legg merke til de morsomme detaljene:

1. Gelenderet som et malerfirma malte i fjor sommer men som s.er ut som det ble malt for 10 år siden

2. Den knallblå markisen til butikken i underetasjen

 

I forrige innlegg presenterte jeg en grå og rosa liten lue med dusk. Kona til bror min ville ha en lik i «black and whi» (hun er fra Thailand og uttaler ordet white uten t-lyden❤ ) Så da får hun denne til jul. Strikket i rester av mohair.

Da ser det lovende ut med tanke på alle strikka julegaver i år, hellyeah!

Min gamle, djevelbesatte, ondskapsmanifestasjon av en telefon tok endelig sitt siste sukk her om dagen, etter å ha terrorisert meg og omgivelsene et par måneder.  Til alt hell så lå det visst en ny telefon og ventet på meg i en av gaveposene, som nissen foreslo at jeg kunne åpne litt tidligere. Så da måtte jeg jo hekle mobiltaske. Grunnen til at telefonen ikke ligger oppi taska, er at jeg tar bilde med telefonen. Ikke veldig fornøyd, lager nok en ny etterhvert.

Da ønsker jeg de som stikker innom en fortsatt fin adventstid. Og stress ned litt da vel🙂

Legg igjen en kommentar

