Geniale Pickles

Jeg har lenge latt meg begeistre av Pickles. Jeg har brukt timesvis på å tråle oppskrifter og på å sikle i garnbutikken deres. Jeg har prøvd drøssevis av de fine oppskriftene.

Jeg strikket en babylue derfra, en oppskrift som jeg har tenkt på å teste en stund. Og dette ble et morsomt prosjekt. Gikk raskt unna også. Jeg brukte Raggi soft og Sublime baby merino (eller noe sånt). Valgte unisex-farger, siden det ikke er klart hvorvidt mottageren er gutt eller jente pr. dags dato🙂

Oppskriften finner du her

Hadde jo som nevnt en del garn igjen etter halsen fra forrige innlegg, og det har blitt til matchende, varme og gode votter. Til meg.  Brukte denne oppskriften fra Garnstudio.

 

Har laget enda en Capucine-lue. Har slitt med å få luen i voksen størrelse, men nå gikk det. Brukte nå pinner nr 7, og oppskriften sier 5. Tullete, det må være skrivefeil. Denne er strikket i Oda-garn og Babygarn fra Trysilgarn.

 

 

 

 

 

 

 

Tror ikke jeg gidder lage fler av disse på en stund.

Ellers driver jeg og jakter på dette oppskriftsheftet. Har fått en bestilling på genseren på framsiden. Var i en garnbutikk i går hvor jeg tydeligvis var svært vanskelig å forstå for personalet, et øyeblikk mistenkte jeg at jeg bare hadde innbilt meg at jeg hadde sett bilder av det på nett. Så gjør et nytt forsøk i morgen.

 

Ønsker mine lesere en fin søndagskveld, så blogges vi snart🙂

Legg igjen en kommentar

