Kan hvis ho vil

Jada, jeg er jo dronningen av småstrikk siden jeg liker å bli kjapt ferdig sånn at jeg kan begynne på noe nytt. Men nå strikker jeg jo genser. Må si det går veldig greit. Har vært plankekjøring frem til nå da, men nå har jeg kommet igang med mønsteret øverst og da må jeg holde tunga rett i munnen. Som man kan se ut fra bildet så opererer jeg med et stort antall maskemarkører for å holde orden på mønsteret. Mamma for eksempel trenger ikke dette. Ho tar et raskt overblikk over neste runde på mønsterarket, og så strikker ho en hel runde på hukommelsen. I følge henne burde man også kunne tenke seg til hvordan mønsteret skal være…..? Men for all del, bruker gjerne markører jeg, ikke noe stress.

Har strikket en del på den ene armen også, men må en tur til min lokale garnpusher for å kunne fortsette. Dit skal jeg i morgen, i dag er det for kaldt til at jeg gidder å gå ut foruten å lufte en tissetrengt dvergschnauzer. Genseren strikkes forøvrig i Falk fra Dale. Nydelig garn å strikke med.

Har et par luer å vise frem også, den ene lagde jeg før jeg begynte på genseren, og den andre har jeg laget litt underveis. Den hvite er av vestlandsgarn, og den stripete er av Artic og noe ukjent.

 

Litt rare farger på bildene, finner ikke minnekortet til kameraet så jeg må bruke telefonens kamera.

 

Ønsker alle en fin start på helga, måtte den bli fredfull og kreativ🙂

2 thoughts on “Kan hvis ho vil

  1. Flink du er til å strikke. Jeg har ikke tålmodighet til slikt, men pleier å sette mamma på noen prosjekt i ny og ne…hehe

  2. Takk, nei det er ikke alle som liker å strikke, men du har sikkert mange andre flotte egenskaper🙂

Legg igjen en kommentar

