En stor og en bitteliten

Jeg snakker om luer igjen. Det må da være forferdelig kjedelig å lese om?

Jeg har to nye luer i dag. En selvkomponert, og en fra Pickles. Dette er den selvkomponerte:

Lua kan brukes på to måter. Som en baggy lue som på bildet over her, eller med kanten brettet opp:

Jeg ble veldig fornøyd med denne, så jeg skrev ned oppskriften og kommer til å legge ut en norsk og en engelsk versjon om veldig få strakser. Lua er strikket i Alfa fra Sandnes, på pinner nr 7.

***

Så til den bittelille. Den har rollen som matchende accessoir (?) til den brune jakka fra forrige innlegg.

Oppskriften finnes her

Jeg brukte knallorange sisu og pinner nr 3 for at den skulle bli så liten som mulig. Og det vil jeg påstå at jeg lykkes med.

Ellers strikker jeg fortsatt på babyteppet, og på en liten kjole til jakken og luen, som snart er ferdig. Og noen luer selvfølgelig, jeg er litt på etterskudd. Og forresten, på fredag er det tattoodags igjen, gleder meg som en unge!

Takk for besøket🙂

Legg igjen en kommentar

