Heklerier

Så langt i heklekarriæren min har jeg laget luer, votter, pcveske, sjal og oldemorruter.  Jeg tenkte at tiden var inne for å utvide horisonten litegrann, så jeg prøvde meg på en oppskrift jeg fant på Ravelry.  Newborn romper heter den. Gikk fort, var gjort på et par små kvelder. Brukte heklenår nr 5 og rester av diverse bomullsgarn.

Skulle egentlig heklet armene lenger, men jeg liker den sånn som den er nå.

Ellers er det dårlig med håndarbeidsrelaterte ting å vise fram, gidder ikke strikke noe særlig i varmen, er vel ikke alene om det tror jeg.  Men jeg kan alltids vise frem min nye, peeeeene tatovering. Jeg hadde en stygg, falmet ekkel greie øverst på ryggen, som jeg nå har fått dekket over. Har også tatovert navnet på datteren min der, og er superfornøyd. Her er før og etter-bilde. Dvs før-bildet er etter den første timen, men man kan tydelig se «blekkflekken» som skal dekkes over.

Litt rødt fortsatt, nettopp tatt av bandasjen her.

Må innrømme at jeg mangler litt inspirasjon om dagen. Jeg får ta noen bloggrunder og suge til meg alt av spennende prosjekter og kreative ideer.

Ønsker alle en fortsatt god pinse, og send gjerne over noen kreative vibber, hvis anledningen byr seg🙂

2 thoughts on “Heklerier

  1. Hei )
    Fine strikkeprodukter du lager🙂
    Jeg ser du har strikket en aviatrix lue – de er så pene!
    Jeg har prøvd å lete etter en norsk oppskrift på den, men finner det ikke…vet du?
    Jeg må nok holde meg til norsk om det skal bli et pent produkt når jeg strikker…

    Kan du hjelpe??
    På forhånd takk🙂

  2. Hei🙂 ja de luene blir veldig fine, men jeg tror ikke jeg har kommet over en norsk oversettelse enda dessverre. Jeg kan lete litt og se om jeg finner en dansk eller svensk noe sted. mvh Lise

Legg igjen en kommentar

