Den er brun!

Jeg kjøpte et nøste med Drops Andes for å prøve ut. Jeg har hørt at det kan være en god erstatning for Drops Eskimo , som har en tendens til å loe ganske kraftig på litt større arbeider. (Jeg liker Eskimo veldig godt altså, jeg har strikket og heklet masse av det. Det er perfekt til de heklede luene jeg lager, og jeg har et laaaaangt strikket skjerf i Eskimo som er hele familiens favoritt.

Jeg strikket en lue av nøstet med Andes. På 10mm pinner for å få en litt «slaskete» finish. Husker ikke alle verdier i hodet, men la opp rundt 40 masker, strikket vrangbord og økte deretter med 10 masker tror jeg. Strikket til nesten ferdig lengde og felte peeeeent av. Heklet søt blomst som ble festet til en sikkerhetsnål som igjen ble festet til lua. (Veldig lurt, er slettes ikke alle som liker blomster på luene sine, hankjønn for eksempel, de greier seg fint uten blomstertaffasje på hodet)

 

Hva synes jeg? Likte det godt jeg. Lett å strikke med og veldig drøyt til tross for tykkelsen.  Brukte godt i underkant av 1 nøste (à 100g). Hvis jeg skulle være mottager av denne lua, så hadde jeg plukket vekk blomsten.  Men ingen er like sier de som har greie på det.

Da ble det faktisk et innlegg til før jeg reiser til smilets land, men nå tror jeg det er stopp. Med mindre jeg får ferdig nøstebarndressen i løpet av de første dagene. (stressfaktor til stede, oppskriften sier 120g garn, jeg har 200g med Big Delight og det er straks tomt. Jeg har nettopp begynt på raglanfellingene.)

Ønsker alle en slækk søndag videre🙂

2 thoughts on “Den er brun!

Legg igjen en kommentar

