Skappelgenser

Ikke før har jeg vist frem en nystrikket genser, så kommer det jaggu en til.   Yngstemann i huset ville så gjerne ha en Skappelgenser, så da måtte jeg jo strikke en sånn. Av garn brukte jeg Alpa og Vivaldi. La opp 70 masker, altså mindre enn i oppskriften, siden 17-åringen er en lita tynn flis i forhold til lange, frodige fru Skappell. (nei jeg sier ikke at ho er fet, formfull er et kompliment) Strikket bakstykket til det så vidt dekket baken, siden jeg har registrert at  disse genserne siger en god del.

Sånn ble den:

skappelgenser

Både jeg og tenåring ble fornøyde, og ingenting er jo bedre enn det.

Nå skal jeg gå og sminke meg til det ugjenkjennelige og ta med meg sitteunderlag, lommelykt og en større mengde alkohol og sette meg på bussen til Hvaler. Der skal jeg kjempe meg gjennom snøværet til jeg finner et gammelt telt, og her finner jeg forhåpentligvis en del av kollegaene mine, for her skal det nemlig holdes julebord for avdelingen jeg jobber på.  Jeg er litt usikker på hva jeg skal ikle meg, for det er vel ingen hemmelighet at jeg liker å pynte meg litt. Vi får se da.

Se som jeg gleder meg til julebord😀

20121215_165414

Håper alle har en god adventstid, og ikke får panikk av snøen som faller i dag🙂

 

Legg igjen en kommentar

