Lilla ull

Lilla er en nydelig farge synes jeg. Eller, det er jo ikke bare èn farge, lilla kommer i uendelig mange nyanser. Ei lita jente jeg kjenner, er også veldig begeistret for lilla. Siden hun fyller hele fem år denne måneden, så har jeg strikket en lilla skappellgenser til henne.

lilladorthe

Det er  min flinke og snille venninne Unni, som konverterte voksenoppskriften til barneoppskrift, og deretter delte den med meg.

Genseren er, som den forrige skappelgenseren jeg lagde, strikket i Alpa og Vivaldi. Synes fargekombinasjonen ble veldig fin, fikk lyst på en i denne fargen selv. Har litt garn igjen så kan i det minste få meg en lue i fine lillatoner.

Har heklet et par til av de fine heklede pulsvarmerne som jeg har laget før. Oppskriften finnes hos Hobbyugla på hennes blogg. Atter en gang Unni som tipset meg om denne🙂

20130907_184248

Vantene er heklet i Alpa, samme farge som genseren over. Rosen er i noe tynn merino fra Drops. baby merino tro? Husker ikke helt, samme kan det være egentlig. 

pulsvanter

Også et lite bilde av fine jentungen min da❤

pulsvarmer3

Ha en fortsatt fin helg, og nyt sommervarmen, dere som er så heldige å ha det der du bor🙂

Ikke så mye strikking for tiden, fordi høsten lar vente på seg. Heldigvis, det er deilig med sommervarme i september. Men her kan man ikke likke på latsiden, det er et par prosjekter som jeg har lyst til å få unna om ikke så altfor lenge.  

Ho har på pulsvarmeren kun til ære for fotografen. Ho kan ikke fordra dem, merkelig nok. Men votter vil ho ha heldigvis🙂