Piratvotter, 2. edition

Jeg har strikket piratvotter igjen. Jeg har strikket disse en gang tidligere, blogget om dem også. Oppskriften heter Pirate Mittens, og den finner man på Ravelry.  (Jeg assosierer ikke hodeskaller primært med pirater må jeg innrømme. Når jeg tenker på pirater så ser jeg mer skattekister, skuter, trebein osv. Men jeg skjønner jo hvorfor andre assosierer som de gjør, med tanke på det svarte og hvite piratflagget. Så det er sikkert jeg som er avvikeren her.)

20131004_191657

Mor Aases superwash, svart og lys grå. Gikk med godt i underkant av et nøste av hver.

Disse ble 40 års gave til en vi er veldig glad i,  selveste Henning.

20131004_191736 (1)

Oppskriften er litt vag på hva slags størrelse disse er, og jeg kan minnes at jeg brukte 4mm på de forrige jeg lagde, og ikke 3,5 som jeg tror står i oppskriften. Så da gjorde jeg det nå også.  De ble ikke kjempedigre, så en mann med klubber til never bør kanskje få sine votter strikket med enda tykkere pinner

Nytt på strikkefronten min nå, er en genser jeg nettopp har begynt på. Blir litt klipp og lim fra forskjellige oppskrifter, ispedd en dæsj egenkomponert.  Det er flaks at jeg blir en god problemløser gjennom jobben, sånn at jeg kan ta det med meg inn i strikkeverdenen også. Har også en liten osloanorakk som jeg pusler litt med innimellom.

Takk for besøket🙂

Legg igjen en kommentar

