Heklelørdag.

Lørdag har jo blitt kvinnenes Bloggdag. Det leses visst ekstra mye blogger på lørdager, har jeg lært ute i blogglandia. Og så blogges det om at man leser blogger, og om omstendighetene rundt ens egen bloggleserlørdag.  Hva man har på seg, hvilken te man drikker (det er nesten alltid Pukka) Hva slags kopp man har teen i (veldig ofte Mumi-kopper), hva slags bakverk man har til teen, som man selv har bakt,  (kreative muffins, gjerne litt sunne). Mmmmm.

Disse rørte jeg sammen i full fart mens jeg farget etterveksten

muffinsbilde

Nei, jeg gjorde ikke det.

Men noe jeg har snekret sammen i dag, er denne lykta.

20131026_131803

«Alle» hekler jo lykter, det er helt latterlig at jeg ikke har gjort det før. Bomullsgarn, silkebånd og et tomt glass. Staver og luftmasker. Vips. Er i gang med et til nå, med litt andre heklemasker.

20131026_131837

Jeg strikket en lue her om dagen. I petrolfarget Karisma.  Med hvite hjerter.

20131026_132020

I tillegg til hvite hjerter, så har jeg laget flette-vrangbord. Unni igjen det, som kommer med gode forslag. Egentlig kom dette tipset i anledning en skappelgenser som jeg skulle lage. Der og da var jeg for lat til å gidde å gjøre noen sprell utenom oppskriften, så jeg sparte tipset til denne lua.

Det er juksefletter. Her flettes ingenting faktisk.

20131026_132028

Da tror jeg lørdagsbloggingen er over for i dag, nå skal jeg hekle lykter🙂

På gjensyn🙂

2 thoughts on “Heklelørdag.

  1. Hei, jeg er ganske følsom for stikking, og jeg synes karisma stikker litt. Men det går greit som lue synes jeg.

Legg igjen en kommentar

