Søndagsklær?

I gamledager så pyntet man seg visst litt ekstra på søndagene, antakelig fordi man skulle i kirken eller hadde fri. Mine søndagsklær er enten jobbeklær, treningsklær, turklær eller pysj. Sånn vanligvis.

Gamledagers søndagsklær var tydeligvis laget av ull, jfr sangen «Bæ bæ lille lam». I dag har jeg gjort ferdig et par småting laget av ull, og siden i dag er Søndag så velger jeg å kalle dem søndagsklær. Evt søndagsaccessoirer for de som er litt fine på det, selv synes jeg det blir for mye pes.

Dette er en typisk søndagslue av alpakka og mohair:

20131110_165228

 

Og dette er søndagsvotter i labbetuss garn i str 1-2 år:

20131108_152531

Oppskrift på disse fant jeg her: 

Ønsker alle en fortsatt fin søndag🙂

 

Legg igjen en kommentar

